Nett sa for siden:
Det er lite aktivitet her, er det på grunn av at det ikke er noen med hormonproblemer her? Jeg har hatt påvist hypotyreose i 2 år nå!
Nett sa for siden:
Det er lite aktivitet her, er det på grunn av at det ikke er noen med hormonproblemer her? Jeg har hatt påvist hypotyreose i 2 år nå!
Nille sa for siden:
Vi er maaaaaange !! :D
Nett sa for siden:
Syns bare det var rart at det ikke var noen meldinger her. ;)
Summer sa for siden:
Inne på kontrollpanelet ditt, så kan du velge på trådvisning: vis alle (og ikke bare siste ukes eller hva som står der). Da kan du se det som er av innlegg.
Også er det jo sånn at de som har disse problemene deltar over alt på forumet her da. :)
Nett sa for siden:
Ting tar tid :rolleyes: - du har rett i det. Har ikke så lang fartstid "her inne", ser nå at det ligger meldinger her!! Men siden jeg er her, så kan jeg jo spørre om det er noen som vet om metformin påvirker tyroxin/liotyronin på noen som helst måte??
des65 sa for siden:
Jeg er her også.
nøtta sa for siden:
:ja:
lillajay sa for siden:
Joda, der er flere her med det problemet. Mitt nivå har vært stabilt i over 10 år men nå har jeg måttet trappe ned på dosen. Plutselig trengte jeg ikke så høy dose lenger. Ikke aner jeg hvorfor. Er det mulig at å slutte med mensen kan ha innvirkning? Det ser ut til at min har sluttet nå (endelig).
Nille sa for siden:
Lavkarbo kost hadde den virkningen på meg....
Fjonken sa for siden:
Her er jeg grønn altså. Så jeg spør dumt. Hvilke symptomer gir stoffskifteproblemer? Hvordan finner man ut om man har stoffskifteproblemer? Har fått vite av min lege at jeg har lav terskel for sukker. Ligger på kanten til å utvikle diabetes. Kan det ha sammenheng med stoffskifet? Det må jo være en grunn til at jeg har problemer med å gå ned i vekt. Eller?
guro sa for siden:
Vet du om du har insulinresistens? Det er et "forstadie" til diabestes og gjør det vanskeligere å gå ned i vekt.
Fjonken sa for siden:
Ja, si det. Har tatt sukkertesten og lå da helt på grensa til diabetes. Er det det som kalles insulinresistens kanskje?
guro sa for siden:
Nei, ikke helt. Se her:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1159&highlight=insulinresistens
Fjonken sa for siden:
Takk Guro. Jeg ble en smule mer opplyst. Tror neppe jeg har insulinresistens. Har aldri hatt problemer med å bli gravid. Har ingen diabetikere i familien. Har kun fett som ikke så lett vil av og en lav tåleranse for sukker. Har fedme i familien. En bestefar som var temmelig svær og en bestemor som var temmelig trulten. Men ingen andre i nær familie er fete. Foreldre og søsken er slanke som siv. Vet ikke helt hvor det fører meg henn.
Nille sa for siden:
Om du søker info om symptomer etc ved lavt stoffskifte er dette en fin side:
[color=purple][/color]
home.online.no/~meretlun/hypotyreose.htm
Fjonken sa for siden:
Takker for linken som nå er lest. Nei, det der har jeg ikke. Fjonken får vandre videre glad for at det ikke er det i allefall. Et problem mindre.
Bella84 sa for siden:
Jeg har høyt stoffskifte!
Daizy sa for siden:
Jeg også! Og alle med høyt stoffskifte forbrenner jo masser - men det er ingen hindring for at jeg er stor...
Nå er jeg stabil though... :rolleyes:
raptor sa for siden:
Jeg har hatt hypothereose i 3 år. Det ble opp 30 kg, det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.