< Tilbake til oversikten

Kosttilskudd - en "skjult" kcal..??

#1

Miro sa for siden:

Jeg har hatt et skikkelig oppgjør med kostholdet mitt nå, nedover går jeg ikke så noe må jeg gjøre riv ruskende galt :(

Jeg tar tilskudd av bla.a. CLA, omega-3, Udo's choise og frukt & fiber (pga treg mage) bare disse utgjør rundt 400 kcal :eek: Det er jo mer enn jeg spiser bare i et eneste måltid!!

Jeg spratt derfor opp fra et dagsinntak på 1200 til 1600 noe som slett ikke er så lite :rolleyes: Pleier dere andre å regne inn kosttilskuddene i det daglige inntaket?? Tenk 1 ss (10ml) udo's choise er ca 90 kcal....


#2

Nille sa for siden:

Tar ikke CLA da jeg ikke syns det er vits i med lav karbo kosthold. Iallefall er det infoen jeg har fått fra Atkins support og andre forum jeg er med i. Kroppen trenger jo fettet ! Jeg tar Omega 3-6-9 og der er der har jeg faktisk ikke sjekket. Jeg regner med Cocosa'en. Mine 3 ss pr dag blir hele 321 kcal !!! (36 gram - 1ss veier 12 gram - har målt !) Ville ha tatt det med ja !

Pleide før å ta meg 1 ss av en eller annen olje når kaloriene lå litt lavt....!


#3

Maz sa for siden:

Tenker ikke kalorier jeg så jeg vurderer ikke kaloriene i olje. Tror det blir helt feil å henge seg opp i det. Frukt& Fiber derimot synes jeg høres ut som en skjult høy GI karbobombe...


#4

Miro sa for siden:

Sukk :( ja frukt & fiber er nok en liten kaloribombe, 102 kcal i en sånn liten terning og i enkelte perioder trenger jeg 2 for å komme meg på do :o

Noen som vet om alternativer til frukt & fiber som fungerer, som ikke inneholder like mange kcal og som ikke virker "ødeleggende" på tarmen?


#5

Maz sa for siden:

Ville ikke tenkt så mye på kaloriene men mere på hva slags karber det er i den var jeg det. Laktulose kan være et alternativ men den har jo også karbohydrater. Slev så spiser jeg litt tørkede aprikoser om magen stokker seg. De har masse kalorier og karbohydrater, men karbohydratene har lav glykemisk indeks. Spiser en det sammen med proteiner eller nøtter så blir det jo balanse uansett.

Bare ett problem med tørkede aprikoser det er ikke så lett å stoppe...


#6

Nille sa for siden:

Sorry, glemte at du var Lindberg person !! Er helt Atkins hjernevaska vettu ! :o

Og der er jo ikke frukt heller aktuelt før mye, mye senere ! Arghhh !! Nå MÅ jeg lære at det finnes andre der ute !! :)


#7

HP sa for siden:

For å komme seg på do er psylliumfrø glimrende! 1ts i 1dl vann inntaes 3 ganger daglig, svelges med vann... :cool:

Angående kosttilskudd så er det spesiellt viktig å passe på alt som er søtet... Sambucol for eksempel... :eek:


#8

Nanni70 sa for siden:

Husker du på å drikke nok vann? Uten vann stopper alt opp fordi det blir for tørt! Dessuten er bevegelse viktig.
Loppefrø er kjempefine for å få i gang magen. 1 ss i 1 glass vann 1-2 ganger om dagen kan gjøre susen. Er det helt tett, kan du ta det oftere.
Linfrø som har ligget i vann over natta kan også fungere bra. Bruk samme dosering som med loppefrø.


#9

NK sa for siden:

Psyllium husk , Oxy tarm er to tilskudd som kan hjelpe deg litt.


#10

fatso sa for siden:

Supert for å komme seg på toalettet:
Lage en te av Clairo te (kjøpes på helsekost) og sennesblad (kjøpes på apoteket). Dene lar du trekke en halv time før du drikker den. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.