Siden jeg nå går inn på lavkarb kosthold, og forhåpentligvis skal ned noen kilo, behøver jeg da noe kosttilskudd?:confused:
Jeg har ikke tatt noe før, men begynnte med krom tilskudd for noen dager siden. (for å ta bort søtsuget) Bør jeg ta en type multivitamin også? hvilken type anbefaler dere?
PS: jeg ammer et barn på 3 måneder hvis det spiller noen rolle
Jeg kan ikke si nøyaktig hva du trenger, men en helhetsterapaut eller healer el lignende kan gi en liste over hva som trengs.
Tror Nille har vært hos noen og fått utredet dette, men jeg husker ikke hva slags behandling det var :)
Det skader ikke å ta multivitamin/mineral men da må du forsikre deg om at de er organiske og ikke syntetiske :)
Dette fikk jeg anbefalt av en meget kunnskapsrik ernæringsfysoiolog da jeg begynte på Lindberg kosthold for et par år siden, som basic tillskudd i fbm Lindberg.
Hei !
Som Aline sier, så var jeg hos helhetsterapeut og fikk testet saker og ting. Bl.a. hva slags tilskudd jeg skulle ta. Ved en presstest (eller hva det nå heter) kom det frem at MIN kropp ville ha/trengte.
[color=purple][/color]
1-2 stk Solaray Spektro Multivitamin
4 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit (2 morgen 2 kveld)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9 (1 morgen 1 kveld)
[color=purple][/color]
Hun mente dette hang godt sammen med hva kostholdet ga meg vitaminer og mineraler. Det hun mente var nok har jeg tatt i 2 mnd nå. Og jeg kjenner ingen forskjell fra tiden da jeg tok haugevis med mer:
[color=purple][/color]
1 stk Solaray Spektro Multivitamin
3 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit
2 stk. 750 mg Kaleroid (kalium)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9
1 stk. 0.4 mg Folsyre
1 stk. 200 mg Bio Magnesium
1 stk. 750 mg Bio-C (om vinteren 2 stk)
1 stk. 30 mg Super Bio-Qionon Q10
Det er jo et tegn på at de andre var overflødige. Det eneste jeg lurer litt på er kalsium - siden blodprøvene mine tidligere har vist mangel. Men det venter jeg med til neste prøvetaking hos legen.
[color=#800080][/color]
På grunn av Atkins har jeg hivi innpå med det han anbefalte - og det har jo ikke skadet meg, - men det har vært dyrt ! Ville vel hørt på hva Lindberg sier, - siden matsammensetningen har noe å si for hva du behøver. Det er jo høyst individuelt per person også ! Ta også en sankk med legen din. Få tatt blodprøver om det er noe som fremhever seg som en mangel.
[color=#800080][/color]
:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.