< Tilbake til oversikten

Diverse flyselskaper:

mofe sa for siden:

Jeg skal til USA, Boston/NY i mai (mulig juni, men regner med det er dyrere da?) - og sjekker ut flypriser.

Hva slags selskaper har dere brukt når dere reiser over? Og blir det billigere om jeg reiser fra London, Amterdam etc?

Når jeg sjekker priser nå, ligger de laveste rundt 4000, blir vel ikke billigere enn det? Og blir det dyrere om jeg reiser i juni? Da jeg sjekket priser i fjor, ble det det, men da var det snakk om vestkysten, SF.

Til nå har jeg sjekket Sterling og Kilroy, men tenkte å sjekke ut Icelandair og Continental Airlines (som søster fløy med nå på mandag - spurte ikke om prisen, dog.)

Nille sa for siden:

Prøv KLM/Air France (via Amsterdam og/eller Paris) - de ligger rundt 3900 - 4500 tur/retur alt inkludert. Eller BA (via London). De ligger litt høyere, rundt 5500 til Boston. Icelandair har samme prisnivå.
[color=purple][/color]
Ellers flyr Lufthansa via Frankfurt, men de har tillegg på security tax på sine avganget og da blir det lett 100-lappen dyrere enn andre.
[color=purple][/color]
Det lønner seg å reise i mai. Helst før 15. mener jeg å huske. Juni, juli og august er høysesong og da må du opp i 7-8.000
[color=purple][/color]
Prøv www.reisefeber.no og www.ebookers.no - de er seriøse nettsider begge to. Om ikke Kilroy og STA har noe......
[color=#800080][/color]

Nille sa for siden:

Det lønner seg IKKE å kjøpe to separate billetter til London og videre eller Amsterdam og videre. Du trenger transfergaranti i tilfelle forsinkelse og det får du ikke med separate billetter....

mofe sa for siden:

Ah, genialt Nille - tusen takk :) Da blir det nok tur før den 15. mai :ja: Men tenkte på å feire 17. mai i NY med søster, tror du det blir dyrere billett på tilbaketuren da? Enn om jeg reiser tur/retur før 15.?

AnnaV sa for siden:

:D Verd å sjekke www.restplass.no også - de snapper ofte med seg de billettene andre ikke får solgt og selger dem til spottpris :D

Nille sa for siden:

Det er alltid billigst å reise tur/retur til samme sted, uten stopp på veien. Da bør du sjekke om NYC er billigere enn Boston. Å reise via New York til Boston med stopp i NYC vil bli mye dyrere. Altså enten Oslo-NYC-OSlo (via ettellerannet) eller Oslo-Boston-Oslo (via ettellerannet). Sjekk nettlinkene som vi har posta. Tror ikke billetten blir dyrere om du returnerer etter 17. mai.
[color=purple][/color]
:D

mofe sa for siden:

Will do :ja:

Søster bor i.. hm hva het det da, Hartford? Uansett, så ligger det midt imellom NY og Boston, så det blir en av de flyplassene jeg lander, og så videre til henne. Men regner med at kanskje NY vil bli billigst, siden det nok går flest avganger dit.

Åååh, gleder meg!! Selv om jeg må jobbe stumpen av meg for å få råd. Men schiiit, hva gjør man ikke før søstra si! :love:

jeef-micro sa for siden:

jeg har brukt www.gotogate.no og funnet de billigste bilettene der.. lønner seg sikkkert å sjekke alle sånne steder for å finne den billigste

Aline sa for siden:

Når jeg var i boston ifjor, så brukte vi reisefeber, men siden vi ikke ville bestille over nett ble det neste 1500 kr dyrere... :p

Mitt tips, bestill over nett ;);)
(men det tror jeg liksom du allerede vet, så jeg har vel egentlig ingen nye tips :p)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.