Torsk og kyllingfilet er jo vanligvis svindyrt, så det kjøper jeg sjelden. Torsk i blokk koster jo 40 kr i de fleste butikker, så her er det halv pris! :D
saanne spiser de HVER dag til dessert her ...... jadda ! men de inneholder jo lite kcal :rolleyes: ( i Frankrike teller man vist kcal ikke fett eller khd men bare kcal, altsaa det vil si de som teller og det er jo ikke mange )
Men kjøttdeig til til 26 kr halvkiloen er ikke billig. Kjøttdeig på Kiwi koster 13.90 for 400 gram. Næringsmessig er den like fin som annen kjøttdeig.
Dessuten pleier norsk kjøttdeig på tilbud gjerne ligge på 48 - 49 kr kiloen.
Kyllingfilét til 59.90 er heller ikke billigere enn på Kiwi; First Price-kjøttdeig får man der i tokilospakninger til 139.90 ;)
David: OJ det visste jeg ikke!! Jeg kjøper kjøttdeig til 29 kr for 500 gram på Rema og trodde det var DET kuppet... :flau:
Skal iallefall ned på Kiwien rett her nede (handler liksom aldri der...) og kjøpe kjøttdeig og kylling fremover! :D
Mum: det stod i den tilbudsavisen de sender ut, denne uken. Kanskje ikke mer igjen da?
Det er nok ikke noe problem. Sjøl om veterinæravtalen var et tilbakeslag vedr. matvaresikkerhet, skal all importert mat som selges i Norge godkjennes av mattilsynet, så det bør være trygt.
Like trygt som å dra på harrytur til Sverige i hvertfall ;)
Hvis den er frosset er den vel "ren" for uhumskheter ville jeg tro.
[color=purple][/color]
Parasitter fra rått kjøtt og rå fisk som er farlige for mennesker, er små organismer som bruker menneskekroppen som vert for videre utvikling. Bendelorm, toxoplasmose og trikiner er helsefarlige parasitter som er mest aktuelle her hos oss. Dypfrysing i minus 10 grader i 24 dager eller minus 18 grader i 10 dager tar livet av disse parasittene. (Og det bør vi vel regne med at Lidl varene er/har vært ?
[color=purple][/color]
Varm mat skal altså være rykende varm. Fjørfekjøtt og oppmalt kjøtt som kjøttdeig bør gjennomstekes. Ved steking av hele kjøttstykker er det nok at overflaten stekes godt, fordi bakteriene finnes her.
[color=purple][/color]
Ved 70 – 80 grader drepes de aller fleste bakterier, så det viktigste du kan gjøre for å unngå matforgiftning er å sørge for at maten blir tilstrekkelig varmebehandlet. Hold varm mat varm og kald mat kald. Oppbevar mat så kort tid som mulig utenfor kjøleskapet
[color=purple][/color]
Det var dagens råd fra helsenytt !!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.