Lag kjøttdeigen som når man lager taco - med krydder og vann, men bruk bare halve posen! (pga mye karbo)
Mens kjøttdeigen med krydderblanding koker inn så lager man omelett røre med 5 egg og en ss vann pr egg.
Når alt vannet er fordampet fra kjøttdeigen så skrur man ned varmen og tømmer omelett røren over kjøttdeigen og setter på lokk.
La det stå under lokk på svak varme til omelett røren er stivnet oppå kjøttdeigen og del omeletten i fire når den er ferdig.
Ta to "hjørner" og legg oppå hverandre med ost i mellom og ha rømme og tacosaus på toppen eller ved siden av. (jeg synes det er best på toppen)
Ha gjerne en liten salat til.
Dette holder til 2 personer, og passer like godt til middag som kveldsskos.
Bare en liten ting til: Hvis man har liten stekepanne så kan det lønne seg å bruke mindre kjøttdeig og egg, og selvfølgelig kan man jo prøve andre typer krydderblandinger. Selv så syntes jeg den taco blandingen fra hindu høres spennende ut, Står den sammen med det vanlige krydderet? tror ikke jeg har sett den før.
hmm.. jeg har leita i alle butikene nær meg(bunnpris, mega, rema og maxi) for å finne hindu tacokrydder, men jeg har ikke funnet det... kanskje jeg bare er dårlig til å lete? får spørre betjeningen neste gang..
Bunnprisbutikken skal ha det.. det er på glass, så se i den vanlige krydderhyllen, og ikke der det vanlige tacokrydderet ligger... tror nok du finner det da jeg...:p
Nå har jeg funner taco krydderet til Hindu, men synes ikke det var rette "taco smaken" av det.
Blir nok å holde meg til min halve pose med vanlig taco mix, som gir ca 9 gr karbo pr omelett og en omelett holder til to personer.
Ellers hvis jeg kan anbefale et krydder til dere som liker litt sterkt krydder så anbefaler jeg Piri Piri fra Black Boy.
:eek: Jeg er veldig glad i sterkt krydret mat, og bøttet i vei med piri piri på kjøttdeig en dag. Sier seg selv at kjøttet gikk i bosset mens jeg sto og og hang med huet under springen og drakk i vilt tempo resten av kvelden.... Det er steeerke saker.... :eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.