jeg har flere ganger forsøkt å kvitte meg med mine få kilo ekstra ved hjelp av lavkarbo og fett. desverre ser ikke det ut til å funke på kroppen min, antakeligvis fordi det er naturlig for den å ha reservetanker med fett her og der.. (lår, rumpe og håndtak. grr!!!)
derfor har jeg tenkt til å heller slanke meg ved hjep av kaloriunderskudd og mat med lav GI, slik at jeg unngår å bli sulten. sult er nemlig det værste jeg vet!
dette har gått veldig bra i to uker nå, i tillegg har jeg trent som en gud, 3-4 timer i uken med aerobic. maten jeg har spist har vært: fedonbrød med magert pålegg/ost, kjøtt, salater, shakes ++. kanskje en merkelig blanding av grete roede og fedon? grete roede uten høyglykemiske karbohydrater? ett sted der ihvertfall. jeg syns at buksene har begynt å sitte litt lettere og at det ikke er såå mye som tyter over allerede. dette kan selvfølgelig være litt psykisk.... hehe.
så det jeg lurer på er om det er veldig dumt å satse på kaloriunderskudd og fedon samtidig? ligger på ca. 1300-1500 kcal om dagen, siden jeg er ganske aktiv.
Kan ikke nok om Fedons Lindbergs kosthold til å svare eksakt på det. Men jev vil jo tro at det er greitt å se på kaloriene samtidig som du spiser lav GI. Det er det mange som gjør på Atkins også - teller kalorier altså ! Men hva veier du nå og hvor mye har du å ta av. Det er flere Lindbergere her inne - de svarer sikkert snart.
[color=purple][/color]
Men du.... du har Atkins i "Kostholdsfilosofi" - tror det kunne være en ide å endre den. Folk svarer som regel ut fra hva du har i filosofi ser du...... Og Atkins er det jo iallefall ikke slik du skisserer det nå :)
[color=#800080][/color]
(du går inn på Kontrollpanel på den blåe menylinjen øverst, velger "profil" og "Min kostholdsfilosofi")
Sånn, nå tror jeg kostholdssofien stemmer litt mer med hva jeg spiser.
Du lurte på hvor mye jeg veide, det er ca. 62 kg. Er rundt 165-66 høy, så er absolutt normalvektig, men ønsker allikevel å kvitte meg med valpefettet som tyter her og der.. :o
Har lyst (jeg skal!!) gå ned omtrent 5 kg til sommeren, siden jeg skal til syden.. :D
Noen andre lindebergere her som har erfaring med å legge seg i kaloriunderskudd, samtidig som man spiser mat med lav gi?
Kanskje det heller er lurt å prøve litt vekt trening for å stramme opp det du har?
Jeg synes det høres lite ut med 57 kilo hvis det er det som er målet ditt.
Prøv å trene mer med vekter og spis mer proteinrik kost så vil du plutselig oppdage at "valpefettet" ditt er blitt til muskler ;)
er nok et godt poeng i å stramme opp "slapset" ved hjelp av trening, er det jeg har tenkt på også.. hehe. men vil allikevel kvitte meg med noen få kg, føler liksom ikke at jeg er heelt der jeg vil være. men det skal jeg klare!
prøver å spise så riktig som mulig i forhold til trening, med masse proteiner, langsomme kh og sunt fett. går mye i cc, smooties (med egg og olje) og fedonbrød om dagen, merker at jeg blir fort mett. tror jeg har vendt magesekken til at den ikke skal ha så stooore mengder mat som den ville ha før. (og da var det skikkelig drittmat som jeg ikke ble mett av det dreide seg om :rolleyes: )
har ihvertfall blitt kvitt det uendelige søtsuget tror jeg, har ikke spist ordentlig sukker på to uker, hvis man ser bort ifra fruktsukkeret fra bærene i smootiesene. trives med litt struktur over kostholdet mitt, og merker at kroppen er mer opplagt! hihi!
hvis dere lurer på hva jeg har spist idag.. :
en porsjon fedon musli med skummet melk. søtstoff
to brødskiver fedonbrød med kalkunpålegg
en proteinshake med egg og cc.
cc med kanel og søtstoff
en bitteliten proteinshake til, og to fedonskiver uten noe på
at jeg har trent en time step.
husker ikke hvem som påpekte det, men jeg tror ihvertfall jeg får i meg nok proteiner! :cool:
hehe, når du sier det, så ser jeg jo at jeg faktisk ikke har fått i meg noooe grønnsaker idag! HUFF! vet jo hvor viktig det er, men noen dager blir bare travle og tullete. og desverre grønnsaksfrie. det er så rart, for jeg vet hvor viktig det er, men prioriterer det tydeligvis ikke godt nok.
pleier å spise mye salat og slikt, men har aldri vært spesielt glad i det. imorgen skal det bli bedre!
og takk for at du minnet meg på det.. dumme meg. :o
ja, det kunne jeg jo gjort.. men vi hadde ikke noe ordentlig sunt pålegg i huset, også hadde jeg bare så innmari lyst på brød uten noen ting, hihi.. :p
var egentlig ikke meningen å spise de brødskivene engang, var en form for uskeielse! bedre enn kjeks, ihvertfall.. hoho. som dere sikkert skjønner, så prøver jeg å ga ned i vekt ved hjelp av kaloriunderskudd, og da hjelper det å spare litt her og der.?
takk for at dere bryr dere anyway!
:)
hilsen meg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.