Jeg vet ikke om jeg poster i riktig underfora, men det er jo sikkert bare å flytte om det skulle være uriktig ;)
Nå har det seg sånn at jeg har så og si hatt et stort inntak av egg siden jeg begynte på dette kostholdet, og det nærmer seg et år. Alt fra 4-12 egg om dagen, og for å være ærlig begynner jeg å bli skikkelig lei.
Det som er problemet er at det vanskelig å finne noe som er like lettvint og billig som egg, og egg er jo en perfekt næringskilde for oss lav-karbofantaster.
Ja, egg er "en perfekt næringskikde for oss lavkarbofantaster", men det er klart du blir lei hvis du spiser 4 - 12 stk pr dag!!:p
Let litt rundt i oppskriftene her i forumet, så ser du at her er svært mange, gode og enkle retter. Spis variert av alt,- og ikke glem grønnsakene!:rolleyes:
Lykke til!:)
Regner med at du spiser så mye egg fordi det er enklere enn å lage kompliserte retter til frokost, lunsj osv. Jeg har noen forslag: Stek en ribbe som du krydrer slik du vil ha den (man kan godt bruke annet enn salt og pepper). Skjær den i skiver - svoren forsvinner sikkert samme dag, det gjør den i hvert fall hos meg - og legg i kjøleskap og fryser. Så kan du bare varme noen biter i pannen når du får lyst på det. Liker du pinnekjøtt, er det også deilig "småsnacks" - lag en diger porsjon og frys ned. Ellers blir det meste godt med ost på: Oppskåret skinke (eller hva som helst av kjøtt, kylling osv) og grønnsaker blandes med rømme og legges i en ildfast form, strø over ost og stek i ovnen. Har en kjempelett middagsrett også: Legg f.eks noen koteletter i en form og stek dem brune i ovnen. Ta ut formen og ha i oppskårne grønnsaker (rotfrukter er godt her). Hell over en boks tomater og en kopp vann som du har rørt ut en terning kjøttkraft i, og krydre. Sett en halvtimes tid til i ovnen. Her kan du også bruke alle typer kjøtt, og kylling er også godt. Kanskje godt med fisk også, men det liker jeg ikke :p
Og så kan det være lurt, en dag du får ånden over deg, å skjære opp kjøtt, kylling osv i passelige småbiter og fryse ned porsjonsvis. Det samme kan du gjøre med grønnsaker. Da kan du bare ta ut en porsjon og steke opp når du blir sulten. Det kan jo passe å gjøre det når du har handlet stort på tilbud, eller som meg vært på "Harry-tur" til Sverige :D
Hei! Jeg ble også lei av egg, stekt, kokt, o.s.v. Så nå har jeg kjøpt soyaprotein hos ketolyse.no, som du kan lage litt av hvert med. Gode pannekaker til frokost med f.eks 1-2 egg, 1-2 ss rømme, 1-2 ss soyaprotein. Jeg har litt smør og ost på de, nyyyydelig. Lykke til:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.