Er det noen som vet om det finnes studietilbud her til lands eller internasjonalt når det gjelder ernæring som omhandler et lav-karbohydratkosthold?
Kunne veldig godt tenke meg å studere ernæring, men da er vel sansynligheten stor for at det blir lagt opp til det vanlige høy-karbokostholdet.
dersom du tenker ernæringsfysiolog, så går det sikkert ut på den greia som er anbefalt av ernæringsrådet, med lav fett, og kcal telling når man slanker seg. Men har du prøvd å ta kontakt med lindberg-linikken og spurt der? mulig de har entenstudietilbud, eller tips om hvor du kan dra for å få en sånn utdannelse...
Han er professor i ernæringsfysiologi ved Høyskolen i Harstad, så tenker du i de baner, anbefaler jeg deg å søke opptak der. Ken Hallstrøm fra EAT har også tatt utdanningen sin der...
jeg utdanner meg til naturopat og ernæringsterapeut ved Norsk Akademi for Naturmedisin, www.nan.no
Jeg kom opprinnelig inn på ernæringsfysiologi ved universitet, men det var ikke den kunnskapen jeg tilegnet meg.
På NAN har vi forelesere fra Center for Ernæring og Terapi (Danmark) og Institutt for Optimal Næring (Danmark). De ligger langt framme når det gjelder forskning osv. Forelesere er bla Mia Damhus, Eva Lydeking-Olsen, Marianne Fjordgård, Elisabeth Aktor osv. Alle er internasjonale størrelser.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.