Er det noen som har en mening om såkalte carbo-grabbers (hagebønneekstrakt, er det vel). Har holdt meg unna fordi det minner for mye om fat-grabbers og de greiene der. (Prøvd det og, jeg. Og fettet kom ut, ja. Konstant "rennebæsj", som datteren min kaller det :p) Men ved nærmere ettertanke er jo hagebønne-ekstrakt et naturlig stoff. Er det noe for oss lavkarbo-folk, for å få litt ekstra "drahjelp" som de reklamerer med?
Holder meg unna foreløpig, nå skal jeg heller gå og ta meg tidlig lunsj: En deilig, feit kotelett og en god salat!
Jeg synes du heller skal fortsett med det!:)
Når du spiser lavkarbo, er der jo ikke så mye som kan forsvinne med disse "carbo-grabbers" ,- hvis de idet hele tatt virker!!! Mye billiger å spise mindre karbohydrater og holde seg helt borte fra slike tabletter!;)
Her er hva jeg skrev i en annen post da det kom en reklame for et eller annet sånt produkt i posten (Vitalas tor jeg det var) og folk spurte :
[color=purple][/color]
Jeg vet ikke om disse pillene virker eller ikke...
...uansett liker jeg dem ikke! De fungerer ved at de hemmer enzymer som bryter ned stivelse. Nå er det sånn at ufordøyd stivelse irriterer tarmen i tillegg til at det er mat for sopp og bakterier. Candida (f.eks.) elsker ufordøyd stivelse, derfor er det veldig viktig å ha fordøyelsen i orden. Disse pillene virker ved å "ødelegge fordøyelsen". Med andre ord: Ikke spis sånne piller.
Skal garantert holde meg unna, ja. Snakket med en som har brukt dem, og hun sa de virker akkurat som "fat-grabbers" - de tar nok opp karbohydrater, men det kommer ut som diarre. :eek: Høres ikke særlig fristende ut, synes jeg...:p
Hei
Dessuten skal man jo ikke spise så veldig mye karbohydrater på hverken Atkins eller ketolysekuren eller andre kurer basert på kostindusert ketose.
Vennlig Hilsen
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.