< Tilbake til oversikten

Når kommer Fedon sin "barne-bok"?

Chamomilla sa for siden:

Nå har også lillebror på 19 mnd begynt i barnehage. Storebror på snart 5 går i en annen barnehage hvor det serveres flere måltider i løpet av dagen. Det er bare det at det finnes ikke mye fokus på lavkarbo der, forståelig nok. Det er brødmat, pasta, tomatsuppe, gele av og til :eek: . Bursdager feires med kake, og det blir noen i løpet av et år. Riktignok små mengder om gangen, derfor har jeg ikke stått på så mye i forhold til dette :flau: Jeg oppfordret storebror her om dagen til å putte mye pålegg på skivene i hvertfall, men da sa han at det fikk de ikke lov til :( . Jeg har prøvd å ta opp før at de burde fokusere på å få litt mer proteiner også når de har mellommål, eks, ostebiter, mandler... Men har ikke inntrykk av at det blir hensyntatt. Det er ikke så rent sjelden at vi får hjem en gutt som har svært kort lunte og hvor alt blir bedre bare han får i seg mat.......Grrrrrrrr!!!!
Lurer litt på hvordan jeg skal gripe dette an. Dette er in internasjonal barnehage (og skole). I høst var vi flere som kommenterte at de faktisk serverte ungene loff til lunsj!!!! Det tok de heldigvis vekk med en gang. Men det sier jo litt om hvordan det ligger an.
I lillebror sin barnehage (familiebarnehage) er det litt mindre forhold, så der håper jeg å kunne påvirke gradvis. Men folk flest kan nok svært lite om kosthold utover det som helsemyndighetene kommer med, og der er det jo bare "spis masse brød og frukt" stort sett det som har gått inn. Det er supervanskelig å snu, for "alle" tror jo at det de putter i seg og barna er sunt! Jeg er så frustrert for tiden. Har lest en del av de tidligere innleggene på denne debatten om barns kosthold, så jeg skjønner at jeg ikke er alene :klem: .
Håper Fedon Lindberg sin bok fokuserer på barns helse uten for mye fokus på slanking. I såfall kommer jeg til å ta kostnaden og kjøpe flere eks. og dele den ut til mange.......... Noen som vet hvordan det ligger an nå?

Fedonisten sa for siden:

Du spør når Fedon sin "barne-bok" kommer - og jeg har sjekket med en sikker kilde ;)

Svaret var: uvisst......

:cool:

guro sa for siden:

Hils kilden!

Anne sa for siden:

Håper det er bra med kilden.....
...og vær snill å ta med en hilsen fra meg og:)

Nille sa for siden:

Savner "kilden" jeg :love:
Hils fra meg og da !
:klem:

Chamomilla sa for siden:

Takk for svar!!:lol:

Skjønner det er flere som kjenner til denne "kilden":syklubb: . Jeg er for ny på dette forumet til å skjønne så mye mer enn det.

Men hils han/hun gjerne fra meg også....:stuart:

Iset sa for siden:

Hæh? Jeg burde vel vite hvem denne kilden er? :tom i hodet:

Aline sa for siden:

fnis

en stund siden "kilden" har vært her inne... savne

;)

Chamomilla sa for siden:

Hmmm!!
Nysgjerrig jeg? Neida! :lol:

Iset sa for siden:

:fornærmet: Mener dere Kanel?

Iset sa for siden:

ÅH dere mener kanskje MHM? gikk et lys opp for Iset

Iset sa for siden:

Var det et "ja"? Eller var det et "ædabæda, vi vet hvem det er men det vet ikke du, for tenk"? :desperat:

:fnis:

Nille sa for siden:

:ja:

Iset sa for siden:

Huff som jeg maser, var ikke meningen altså. :flau:

Nille sa for siden:

Du maser da ikke Iset ! Du er så søt i din iver !! :love:

:klem:

Helene sa for siden:

jeg tenkte MHM med en gang og.. så det er sikkert henne :ja:

lille persille sa for siden:

husker du vi snakka om dette paa fridays Anne ???:D men jeg vil gjerne at denne boken kommer paa bokhandleren snart :spent: er det lov og kjope den selv om man ikke har barn men bare kjenner maaange barn :o

Summer sa for siden:

selvsagt. :) Og kjempelurt å kjøpe i gaver til foreldrene også. :D

lille persille sa for siden:

aa ja , da er julegavene klare for neste aar ! det er litt lettere og gi saanne sunnhetsboker paa vegne av barna, tror nok ikke jeg hadde turt og gi en fedon bok til en tanta eller onkel :D

Trolljenta sa for siden:

Blir det noe av denne boken eller?
Skuller gjerne lest den jeg :p

Fedonisten sa for siden:

Etter planen skal den komme til høsten.

Trolljenta sa for siden:

Åh, da får vi bare håpe alt går etter planen

Hedda:) sa for siden:

Spennende, dette var nytt for meg. :)

nala sa for siden:

Jøss det hadde ikke jeg heller fått med meg, kjempe spennende. Så han skriver en egne bok om dette for barn?

Den skulle jeg absolutt ha hatt no:)
Men får vel smøre meg med tålmodighet da skjønner jeg. Men utroli spennende.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.