Bare lurer på en liten ting.... De første dagene på ketolyse kuren gikk jeg ned 2,2kg, sikkert bare i væsketap. Nå i dag har jeg gått OPP(???) 0,7kg(???) igjen?!?! Hva skyldes dette? Skal ned mye i vekt jo, har ikke det minste lyst til å legge på meg mere, jeg jobber så målrettet atte...!!
Opp 0,7 kg på ett døgn? Iiiingen fare!
Du har kanskje spist litt salt, eller du har ikke fått ut så mye av tarmen (!) som i går, osv osv. Hundre grunner. Ikke tenk noe på vekttap fra dag til dag - det beste er å veie seg EN dag i uka, samme dag, samme tidspunkt på dagen (gjerne etter dobesøk på morgen, før frokost.).
Uansett, så er stopp i vektnedgang ganske så vanlig, såkallt platå.
Hvor hurtig vekttapet ditt blir, kommer også på hvor mye du har å ta av. Jo mindre du har å ta av, jo saktere går det.. :)
Hmm... Du har vel rett. Jeg pleier egentlig ikke veie meg mer enn en gang i uka, men jeg KLARER ikke la være, jeg er så himla spent på hvordan det går... Men jeg må vel tro at jeg har boka i posten om ikke lenge, da blir jeg kanskje litt sikrere på det jeg spiser osv.. Takk skal du ha!!:D
Huff, nå kjenner jeg at motet begynner å forlate meg igjen.. Er som sagt min 7. dag på kuren, å idag føler jeg meg helt elendig. Er kvalm og sløv, plages med hodepine også. :( følte meg så fin form i noen dager... men nå er jeg ikke i noe storform nei.. Skal det ta lang tid før jeg begynner å VIRKELIG gå ned i vekt?:confused: Huff jeg vet jeg er utålmdig nå, men jeg har strevd slik tidligere..
Hmmm... Tror det gjorde litt godt dette også, jeg skl prøve å holde ut litt til, så går det vel over. får jeg håpe...
'
Hei
SDu strever med de initiale bivirkninger som kan oppleves i starten på ketolysekuren, de varer normalt ikke mer enn 7-10 dager. Etter det vil mange oppleve masse energi, godt humør og tiltak som de husker ti år tilbake.Les "slank med ketolysekuren" der er disse bivirkninger godt beskrevet. Det er ikke alle som opplever slike ubehag.
Jeg ønsker deg virkelig lykke til med din vektreduksjon og håper du kommer så vidt at ketolysekuren oppleves som det beste som du har opplevd på mange år.
Vennlig Hilsen
Torkil
Hvordan går med kuren for deg?? Ser at vi begynnte omtrent samtidig på denne kuren ! jeg har også vært svimmel og hatt hodepine, men føler at det nå går bedre. Er bortreist på jobb en uke nå , så jeg har ikke hatt anledning til å veie meg på en stund, så det blir spennende å komme hjem. Håper du oppdaterer litt her etterhvert !
Jeg startet på ketolysekuren 1.januar. Jeg var veldig ivrig til å veie meg (hver dag) i de første to ukene. Etter 18 dager hadde jeg gått ned 9 kilo og kom akurat under grensen for fet klasse III (bmi 39,9)
Men så har jeg gått opp igjen eller stått stille. Jeg holder på kuren, men kjenner at motivasjonen er litt dalende.
Etter at jeg fant dette nettstedet idag har jeg lest en del innlegg.
Så jeg vil øke forbruket av grønnsaker, selv om jeg tar vitamin og mineraltilskudd hver dag.
Jeg har øket mosjonen mye, i forhold til slik det var, men vil igang med mere.
Humøret og energien er veldig mye bedre enn i uke 2, det er vel stigende kan man si. Det er motiverende.
Jeg har hatt litt hodepine hele tiden , det går ikke bort. Jeg bøtter innpå med vann og klarer som regel å drikke 2,5 - 3 liter om dagen. Snart snakker jeg flytende torsk, for å si det på den måten.
Jeg har kjøpt ketolyseboken, en del står der, men ikke alltid like lett tilgjengelig.
:eek: De første ukene er mest gufne, bare hold ut litt til, og gjem vekten.:goodluck:
(det siste forsøker jeg selv å gjøre.....)
Hei
så flott at du har kommet godt i gang. Hvis du synes boken er litt vanskelig, kan jeg opplyse at en redigert utgave kommer om et par måneder. På fredag lanseres videokurs på nett og om et par uker på DVD, da får du mulighet for en lettere innføring i kuren.
Vennlig Hilsen
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.