< Tilbake til oversikten

Strekkmerker og hengemage...

Siljepilje sa for siden:

Hei.
Jeg er helt fersk her på forumet, så jeg legger sikkert ut en tråd dere har diskutert maaaanger ganger, men...

Lurer på om noen her inne har foretatt en mageplastikk- operasjon?
Hvordan gikk dere frem?
Hva skal til for å få dette dekket??

Sliter med overflødig hud på magen og svære (jeg mener SVÆRE og stygge ) strekkmerker på mage, rygg, lår og bryster etter den siste fødselen for 4 1/2 år siden.
Jeg har tenkt at dette er noe som vil forsvinne med tiden- arrene blekner, og magen strammes opp ved jevnlig trening- men nei...

Tok det store skrittet i dag og fortalte legen min om mine "plager".
Det jeg fikk beskjed om, før han i det hele tatt ville vurdere meg, var å ta av 10-15 kg- til normal BMI.
(jeg veier nå 75 kg, og er 1.70 høy.)
Jeg har tidligere, for ca 3 år siden, vært 10 kg lettere, men følte meg ikke helt vel med det. (Huden på magen hang jo enda verre da...)
Trener også jevnlig 2-3 ganger i uka- aerobic og styrketrening, og er ellers i fin form.
Jeg sliter psykisk med "hengemagen" min, og har også stikkesmerter i strekkmerkene.
Jeg tør ikke dusje i fellesdusjen etter trening fordi jeg føler at alle glor på meg.
Jeg tør heller ikke vise meg i bikini om sommeren- og i svømmehallen går heg i "hel" badedrakt for å skjule mest mulig.
Jeg treffer også ofte gamle kjente på gata som sier: "ÅÅÅÅ, gratulerer!! Er du graviiiiiid igjen???"...(megapinlig)
Jeg orker snart ikke mer av dette!!
Jeg har lenge prøvd å si til meg selv at det er helt normalt med strekkmerker, men jeg får dårligere og dårligere selvtillit...

Noen som er i samme situasjon???:eek: :eek: :eek:

mofe sa for siden:

Jeg vet at Kanel har foretatt mageplastikk, søk på tråder startet av henne , så finner du nok info :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.