Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe er inne,(håper jeg skriver på rett plass...) men det kommer det til å bli en forandring på heretter.
Jeg begynte på ketolysekuren 6. juni 05. jeg holdt på frem til midten av desember som planlagt og vekta viste - 20 kilo!:)
Jeg er kjempefornøyd!!:) Og ikke så rent lite stolt av meg selv heller!:)
Jeg hadde planlagt å ta en pause fra kuren i desember mnd. både fordi jeg hadde gått på kuren i ca 6 mnd(begynte å bli litt lei og trengte en pause) og fordi jeg ville ha muligheten til å kose meg i Julen. Tanken på vekta lå i bakhodet til tross for all snopet og kaker og alt annet man får servert når det er Jul, og jeg tenkte med gru på Januar og ny start på ketolyse. Men vekta viste kun utrolige + 2 kilo!! Hadde regnet med litt fler kilo..Etter alt jeg hadd spist, jeg må ha vært kjempeheldig.:)
Så nå er jeg igang igjen men føler at jeg ikke får det riktig til, litt vanskelig å komme igang igjen. Men jeg gir ikke opp, dette skal jeg klare!:)
Ha en fin dag alle sammen!
Hei
Gratulerer så mye med ditt flotte resultat. De to kilo du tok på i julen er blott glykogenlagrene i kroppen som er fyllt opp ( kjeder av sukker og vann) de vil fort forsvinne når du kommer i ketose igjen.
At det går litt tregt etter en pause er kjentt. Mange føler ikke det er så fantastisk som tidligere. Noe er psykologisk, man får ikke samme kick som ved første opplevelse av vekttap, velvære og energi. Motivasjonen kan således lide litt.
Det andre er fysiologisk. Du vil ha en kropp som vil jobbe litt imot å komme i ketose, og du vil ikke med en gang få energi og velvære, det kan ta 7-10 dager.
For å komme raskt i gang anbefaler jeg litt mer mosjon, litt mer fet mat slik at ketosen får skikkelig tak i bilringene. ( Hvis det da er noen).
Lykke til videre.
Torkil
Takk for tipset....men er litt usikker på hvor jeg skal skrive her. Jeg fant bare stedet hvor jeg har skrevet før også skrev jeg der. Det var ikke meningen å lage flere dagøker....Lover å skjerpe meg..:)
Tusen takk for gode råd!
Kjente meg godt igjen i det du skrev om at kroppen jobber imot ketose etter en pause...puhh...trodde det bare var meg:confused: Vurderte å prøve en annen kur et par minutter...Men hadde egentlig ikke lyst til det heller fordi denne kuren har jo fungert så bra for meg.:) Men i dag føles det mye bedre og motivasjonen er på topp! Men da er det jo bare å stå å videre!:)
Tips: Om du går inn på kontrollpanelet ditt øverst på "hovedsiden" til forumet kan det hende du finner dagbøkene dine der. Mine forsvant en gang siden jeg ikke hadde skrevet i den på en stund men det var bare å kikke på panelet så fant jeg den igjen;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.