< Tilbake til oversikten

Man vasker dyner.. sant?

mofe sa for siden:

Tenkte jeg skulle vaske sommerdyna mi, før jeg begynner å bruke den igjen. Den er ganske tynn, og har sånn polyester-for, eller hva det heter - og det er "s"-sømmer i den, så ikke foret glir i hytt og gevær.

Vaskelappen er borte.. Hvor mye kan jeg vaske den på? Og kan jeg ha den i tørketrommel etterpå?

jeef-micro sa for siden:

tror ikke den skal vaskes på sånn kjempevarmt, men jegbruker å ha dyna mi ute noen timer når det er kaldere enn ti minus, for det er vist mere effektivt mot midd enn om du vasker den

mofe sa for siden:

Oi, så rart at du sier det, for jeg har pleid å gjøre det, skjønner du - men så tenkte jeg at det kanskje var lurere å vaske den..

Uansett kanskje ikke dumt, kulda tar jo ikke støv, liksom.. :)

Amica sa for siden:

Jeg vaska puta mi en gang (brukte ikke tørketrommel) og den ble aldri tørr - bare veldig sur, og jeg måtte kaste den. Men den var ikke sånn tynn da..

HP sa for siden:

Vi vasker i maskin og tørketromler.

Hvis dynen koster litt, og du vil være sikker på at du ikke ødelegger den så ville jeg vasket den på 40grader, også kjørt den i tørketrommel på 'skåne' program. Det fungerer til det meste.

Karin sa for siden:

Det er det jeg pleier gjøre også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.