< Tilbake til oversikten

Hjemmelaget dressing...hvor mye karber??

konepone sa for siden:

Hei alle sammen,

Er endelig tilbake på forumet etter LANG tid borte. Jeg har et kort spørsmål: jeg skal lage en god dressing med seterrømme til salaten min på jobben. Har sett at det er en del poser med dressingmiks i butikken, men aner ikke hvor mange karber det er i en sånn pose, det står ikke på pakka - sjekka i dag. Hva med f.eks å bruke Holiday Dipmix fra Maarud - er det noen som vet hvor mye karber det er i denne?

Tusen takk for alle svar og ha en strålende kveld videre!!
:):)

guro sa for siden:

Hvorfor ikke heller tilsette noe du har kontroll på i den rømmen, noe uten sukker og mystiske ingredisenser som det ofte er i poser. Lag en ordentlig hjemmelaget ved å tilsette presset hvitløk, haggede urtere eller tørre urter og andre krydder. Smak deg fram!

burberry sa for siden:

I følge www.somebody.no så inneholder en pose Holiday dip mix følgende:

Kcal: 66, 4
Karbohydrater: 14,2 g
Proteiner: 1,2 g
Fett: 0,6 g

Nille sa for siden:

:eek: Oyyyyyy, det var mye karber i en liten pose ! Og i tillegg kommer karbene på det man har den oppi.....
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

sunbeam sa for siden:

På min holiday dipmix pose fra Maarud står det at det er 57 g karber pr 100 g, og det er 22 gram i posen.. (1,6 g fett og 9,3 g protein)

Det skulle ikke bli så gærent vel totalt sett nesten 13 g karber i en pose, som går til 1 boks rømme feks, men man spiser jo ikke en hel boks om gangen, gjør man? :rolleyes:

I en rømmeboks, hvis du får ca 4 porsjoner ut av den , så har du vel litt over 3 karber + det som er i rømmen da, avhengig av hvilken type man bruker.. Ikke så mye hvis man har spart litt på de andre karbene hvertfall resten av dagen.. Jeg er ikke så god på regning, men tror jeg er close ?

Jeg spiser d hvertfall innimellom, men blander bare ut litt så jeg får litt smak på rømmen, fint å spise med blomkål, broccoli, agurk (og kålrot selv om det er litt mye karber i den kanskje) også...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.