Alle de som syns at kroppen har det bedre med færre karbohydrater, sunnere fett, flere proteiner osv......
Jeg skulle ønske det var flere av oss her. Jeg vil så gjerne følge Fedon Lindbergs kostholdsprinsipper, men jeg finner ikke helt veien. Det skulle vært fint å være mange sammen som ikke spiser kyllinflièt, magert svinekjøtt eller skinke. Det hadde vært godt å funnet andre vegetarianere som har skjønt at et vegetrisk kosthold ikke sikrer lavere vekt.
Fint om det finnes andre som vil spise vegetarisk (vi spiser ost, drikker melk og spiser egg - og noen av oss spiser tilogmed fisk og skalldyr.....) Og enda bedre om det fantes veganer som var opptatt av lavkarbo og vektkontroll.
Jeg veier FOR MYE og trenger hjelp, men ikke med oppskrifter om kyllingfilèt og svinekjøtt.
Problemet er vel de store dosene med protein .. Men med melk og egg og fisk skulle det gå bra. Har kjøpt en vegetarisk lavkarbok for å få flere protein-ideer. Men den hadde bare 15g protein per måltid i oppskriftene.
nei atte det var IKKE en fornærmelse men jeg tenkte atte du har jo vært det men kutta det ut når du begynte meg lavkarbo .... eller noe sånt nei jeg mener ...åh jeg klarer vist ikke forklare meg i dag men det jeg prøvde og si var at du (er den jeg veit om) som har erfaring med veggis kosthold her inne.
Hehe du mente altså at jeg kunne hjelpe HENNE? For du skrev jo at JEG trengte hjelp av henne. :p Det var derfor jeg ikke skjønte noe. (Kanskje det skulle være et komma bak "Iset" i den setningen, DA hadde den jo fått en annen mening. ;)
Joda jeg har vært vegetarianer i 6 år, men jeg har IKKE gode erfaringer med det. La på meg 35 kg, fikk migrene og leddplager og fikk svært dårlig helse. Migrenen forsvant etter få DAGER da jeg begynte med kjøtt. Er jo blodtype 0, det kan jo være en av årsakene. At jeg holdt ut i SEKS år er nesten et mirakel.
Så jeg vet ikke hvor mye jeg kan hjelpe hehe. Men her er det iallefall en tråd med vegetariske middager. Eller, ikke helt vegetariske, for det er jo middager med fisk også, men det ser jeg jo at du spiser:
det var dette jeg ville du skulle si !! og komma feil må jeg legge fra meg :rolleyes::D
og mente ikke og si at det var FEIL og være vegetarianer, har en vennine som trives kjempe godt med det ! men synes liksom at det blir litt glorifisert.... jadda men tror jeg lister meg ut nå ...:liste:
Vet det finnes en bok som heter "The Soy Zone" av Sears, hvis du tør spise soya (jfr. bladet Mat og Helse for et par utgaver siden...) Sears er for ordens skyld kjent for "sone-dietten" som også baserer seg på lavt karbo-inntak
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.