Vet ikke helt om jeg har postet spørsmålet mitt på rett sted, men jeg lurer på om noen vet om pencillin har noen spesiell innvirkning på kroppen når man spiser lavkarbo?
Hva skjer om man avslutter en pencillinkur før tiden? Har hørt at det ikke er bra..
Begynte på pencillin for noen dager siden pga halstrøbbel, ble fin igjen dagen etter, men har fortsatt siden det sies at man skal ta kuren ut.. Men merker at jeg får kjempetørr hud og er sikker på at det er pga den.. (kan jo ta feil men kan ikke se andre årsaker akkurat nå) Liker ikke helt å ta pencillin heller.. kan jo hende det er andre årsaker, men .. noen som vet ?
:confused:
Jeg tror det er sånn at om du slutter før tiden og noen bakterier er igjen, så blir de desto sterkere og kan bli resistente....
Det er ihvertfall sånn det sies på folkemunne:)
:ja: du må ta kuren ut. Og siden penicillinen dreper bakteriene (også de gode)- lønner deg seg å ta melkesyre bakterier (idoform eller Vita Biosa eller noe) samtidig og iallefall etterpå, da slipper du ekle infeksjoner etterpå ! (mange får bkærekatarr etter en penicillin kur pga det).
[color=purple][/color]
Bare en ide altså ! :)
I see. Takk for svar! Har selv hørt dette med soppinfeksjoner. Får være flink og ta alle tablettene da. Og melkesyrebakterier har jeg faktisk i kjøleskapet.. kanskje ingen dum ide at de kommer til nytte også :rolleyes:
Oi - det har jeg aldri tenkt på.. På tide å bytte tannbørste, med andre ord.. (Hvor ofte gjør man egentlig det? Jeg bruker den til den er utslitt, liksom.. Sikkert ett år ellernoe sånt...? :o )
Dette burde kanskje vært på den "ting jeg gir hylende faen i.."
Bortsett fra at jeg gjør jo ikke det nå lengre da.
Anyways. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.