< Tilbake til oversikten

Splenda

reddik sa for siden:

Heisann!
Ny her... :)

Hva er Splenda? Jeg har skjønt at det er noe søtt...

jeef-micro sa for siden:

splenda er et søtningsstoff som er lagd av eller basert på sukker, men som inneholder mindre kalorier og karbohydrater enn vanlig sukker. Fryktelig søtt... Kan erstatte sukker

reddik sa for siden:

men hva er det gjort med det? Hvilke prosesser har det gjennomgått for å strippe karbo og kalorier?

reddik sa for siden:

takk :)

nøtta sa for siden:

aha sucralose er splenda ! så bra da har jeg smakt splenda :D her skal alt testes :D

Iset sa for siden:

Det fås ikke i Norge ennå, men de har lovet det lenge nå (det er jo faktisk klarert for salg i Norge, og nå har nettopp Rema tatt inn Cola light søtet med Splenda), men jeg tror ikke det går an å kjøpe det i ren form enda. Har iallefall ikke sett det noe sted. Jeg har bestilt det fra Atkins.com.

Vigdinil sa for siden:

Ok, da er det bare å vente...:)

Nille sa for siden:

Hvis du kjenner noen som skal til USA eller England, så finnes det i salg i butikkene der. Ellers er det, som Iset sier, eneste mulighet å bestille fra nettet. Stor pose (A5 størrelse) tilsvarende søtt som 5 kg sukker veier ikkeno og varer leeeeenge ! Nå fikk jeg broren min til å kjøpe "Brown Sugar Twin" som brukes til baking & sånn da han var hjemme sist. (mange amerikansek oppskrifter bruker det). Skal prøve neste gang jeg lager New York Style Cheesecake !
[color=purple][/color]
Når det er sagt så er det aller best om man prøver å lavære å bruke for mye kunstig søtstoff i det daglige. Det er IKKE sunt i store mengder ! :)

reddik sa for siden:

Veldig glad for at du skrev dette Nille, veldig enig med deg.. Vi trenger faktisk ikke søte saker i hverdagen. Frukt er mer enn nok sukker!

Leselampe sa for siden:

Hei,

Noen som vet om det er karber i Splenda?? Jeg mistenker at det er noe og vil gjerne iberegne dersom jeg skal bruke produktet... :cool:

Det står det er 0 pr servings i min pakke kjøpt i USA, men en serving er jo på 1 gram... Og så er det noe med at i USA trenger man ikke oppgi dersom karber er lavere enn 5 gram per servings.. Eller??? :eek:

Nille sa for siden:

Svar på mail jeg sendte til Splenda (uthevelsen er gjort av meg):

Melania sa for siden:

Håper på mange gode Splenda tips og informasjon :)

Er det noen som kan svare på?

• Brukes Splenda på samme måte og lik mengde som sukker?
  • Hvor mye karbo og kcal er det i Splenda
  • Kan man bruke Splenda til baking og koking?
  • Er det noen bivirkninger?
  • Hvor får man tak i Splenda?

Fridolina sa for siden:

Fant Splenda på MENY på OSLOCITY..POTIONS POSER

Borealis sa for siden:

Jeg har kjøpt Splenda (eske) på Ica i Harstad siden tidligere i vår. Aner ikke når de fikk det, bare plutselig "oppdaget" den i hylla....så har du Ica i nærheten....;)

Mum 4 2 sa for siden:

Har sett det både på ICA, Prix, Ultra, Mega mm. Så det ligger nok i standardutvalget til flere butikk-kjeder nå. Skulle derfor være muligheter til å få tak i det for de fleste.

Har forresten 2 glass stående jeg. Bruker det faktisk ikke. (glemmer nesten at jeg har det)

Blesha sa for siden:

Kiwi butikken her vi bor har dette i 100 grams bokser. Tror det er granulat versjonen.

Iset sa for siden:

Ja nå finnes det stort sett i alle butikker, endelig (denne tråden er egentlig gammel). Jeg er så glad jeg slipper å bestille det fra USA lenger!!! :D

jankph sa for siden:

Til og med Meny'en i lille Molde har disse greiene...og ikke minst har de 80% sjokolade til en overkommelig pris (må bare ha det...).

Blesha sa for siden:

Jeg fikk kjøpt Splenda i dag, og har prøvd den i te. Det var godt!

jeef-micro sa for siden:

Hva koster Splenda i norge egentlig? jeg driver å kjøper i England, der er det glass med 100 gr til i underkant av £2 (som tilsvarer 25 kr) jeg bruker kanskje et slikt glass på 9 mnd, så det går ikke så mye av det da

nalana sa for siden:

Er ikke helt sikker, men tror jeg betalte 39,- for 100 gram på coop.

jeef-micro sa for siden:

Ikke den helt store forskjellen da... koster sikkert mer for overvekten av kofferten enn jeg sparer på å kjøpe det der...

Blesha sa for siden:

Jeg betalte 37,90 kr på Kiwi for en 100 grams pakke med granulat,

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.