< Tilbake til oversikten

Bakterier lever på glukose

mofe sa for siden:

Leser "bedre uten brød" - og der står det at bakterier lever aller mest på glukose, og svært lite på fett.

Er det da naturlig å trekke slutningen at et lavkarbokosthold hemmer bakteriveksten i kroppen, selv om kroppen produserer glukose av proteiner?

Tenker f.eks på når man har infeksjoner (som meg f.eks nå, som har urinveisinfeksjon..) - at det er en ekstra fordel å minke drastisk ned på karbene?

reddik sa for siden:

Jepp, kutt ned på raske karbo og sukker i hvertfall.
Kroppen omdanner jo mat til glukose som brukes som drivstoff. Dette skjer med en gang, lynhurtig, ved inntak av stivelse og sukker.
Tenk, når jeg var liten var det kjekt å være syk...da fikk jeg godterier :( hvor mange bakterier og sopp har kost seg lenger enn nødvendig???

Summer sa for siden:

Ja, det er jo ingen hemelighet at sukker hemmer immunsystemet, så å holde seg unna sukker når en er syk er vel det lureste å gjøre. Jeg merker det godt at det går fortere over når jeg holder meg unna sjokoladen, enn når jeg ikke klarer å la være.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.