< Tilbake til oversikten

Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

mofe sa for siden:

Jeg driver og leser boka "Bedre uten brød."

Der står det noe sånt som "..ketose er altså ikke noe å være redd for, bortsett fra om du lider av en stoffskiftesykdom".

Uten noe mere forklaring. (!!!)

Tenkte jeg bare skulle informere om det, jeg..

Nille sa for siden:

:rolleyes: .... javel..... det var nå rart da ! Klarer ikke helt å ta slike ubegrunnede/udokumenterte påstander alvorlig jeg.
[color=#800080][/color]

De fleste jeg kjenner som har stoffskiftesykdom klarer kun å ta av om de er i ketose. Det er ikke bare en påstand, det er et dokumentert faktum. Regner også med at Atkins og Dr. Andersen her inne har erfart det samme med sine pasienter. Atkins har iallefall dokumentert det ganske så godt !
[color=#800080][/color]
I Mary Shomons bok (anbefalt av endokrinologer) The Thyriod Diet, står det heller ikke noe om at ketose ikke er bra.....

mofe sa for siden:

Hmnei, jeg synes det blir litt for dumt når de ikke kan dokumentere det..

Men kanskje noen her inne vet noe mere om dette?

nøtta sa for siden:

jeg kan nok ikke dokumentere for fem øre, men JEG går raskere ned med fedon kost enn ketose kost, og JEG har stoffskifte sykdom

men vi er alle forskjellige ....

mofe sa for siden:

Mm.. Men jeg tror ikke de mente at de med stoffskiftesykdom ikke bør gå ned med ketose, eller at de ikke gjør det - heller mere det at ketose ikke er SUNT for de med stoffskiftesykdommer.

Nille sa for siden:

... også venter vi i spenning på HVORFOR ! ??
[color=#800080][/color]
(Endokrinologen jeg var hos for mange år siden syns det var helt TOPP at jeg gikk på Atkins, selv med stoffskifte sykdom. Han anbefalte det faktisk til sine pasienter - og de bør jo vite det da..... og Torkil anbefaler jo ketose til sine, også de med stoffskifte sykdommer. Mener også at doktoren bak forskningen soom Ketolysekuren baserer seg på også anbefaler det. )
[color=#800080][/color]
[color=#800080][/color]

nøtta sa for siden:

åh .... der ser du meg i et nøtteskal miste noen kilo= sunt :rolleyes: jadda ... må forandre på den tankegangen der ....

Torkil sa for siden:

Hei
Helt enig, mange opplever faktisk økt forbrenning i ketose . SELV med normale thyroideaprøver.
Vennlig Hilsen
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.