< Tilbake til oversikten

And eller kylling med vanilje ala La Rèunion

Nille sa for siden:

Fra Viestad i Dagbladet har jeg stjålet denne og gjort den litt mer lavkarbo vennlig:
[color=purple][/color]

[color=purple][/color] [color=purple][/color] Server med ris til de som spiser det - tilsatt litt gurkemeie og noen rosiner. Eller med jukseris eller blomkål mos og brokkoli til oss sunne ! [color=purple][/color] Nok til 4 [color=purple][/color] 4 andelår, eller 4 kyllinglår (eller bryst) 1 vaniljestang, delt i 2 på langs 1 ts karripulver 2-3 ss smør eller palmeolje, eller Cocosa Ev 2-3 tomater, hakket 1 nellikspiker 1 løk, hakket [color=purple][/color] Gni anda inn med frøene fra vaniljestanga, karripulver og salt. Del vaniljestanga i mindre biter. Varm smør. Stek anda i smør ved middels høy varme i 15 minutter. Skru ned varmen og ha i resten av ingrediensene. Sett på lokk og stek videre i en halvtimes tid, eller i stekeovnen ved 150 grader i 45 minutter.

[color=purple][/color]

Anne sa for siden:

Denne så god ut...og smart med vaniljestang som krydder. Både svin og høns smaker godt med litt søtsmak:)
Takk!:klem:

mke1980 sa for siden:

Hva er jukseris?:confused:

Iset sa for siden:

Grovrevet blomkål stekt i mikroen med smør, det ligner på ris. :)

Grovriv et RÅTT blokmkålhode så det ligner på riskorn (passer vel til 4-5 personer), legg en klatt smør i en mikrosikker form. Mikre det i 7-10 minutter. Smak og kjenn om den er ferdig. Kjempegodt. Du kan bruke denne som ris, jeg serverer den ofte til kylling tandoori feks.

Nille sa for siden:

Her er en oppskrift på jukserius som er et alternativ for de som ikke har mikro !

1 blomkålhode
2-3 ss meierismør
1 fedd hvitløk - småhakket
1 ts (+) Maldone salt (eller havsalt) + nykvernet pepper (etter smak)
2 vårløk - kuttet opp i biter på skrå

Først rev jeg blomkålen på råkost jern grov side.
Smeltet smøret i en stor steke panne. Surret hvitløken en liten stund. Hadde oppi den revne blomkålen, kvernet pepper og salt. Stekte dette på middels varme i 7-8 minutter. Blandet oppi vårløken.

Iset sa for siden:

Mmm det hørtes jo enda bedre ut.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.