des65 sa for siden:
Har dere lest denne i dag? Kjenner at jeg er begynt å irritere meg over slike innlegg grrr
www.dagbladet.no/dinside/2006/01/03/453732.html
des65 sa for siden:
Har dere lest denne i dag? Kjenner at jeg er begynt å irritere meg over slike innlegg grrr
www.dagbladet.no/dinside/2006/01/03/453732.html
AnnaV sa for siden:
De gikk ikke OPP i vekt, kanskje - men de gikk heller ikke ned, hva? Og det står jo ingenting om hva de spiste før - spiste de bare loff, så var det jo en BEDRING, tross alt. Og dessuten står det ikke noe om den andre delen av kontrollgruppa - de kan jo ha gått NED. Pføy.
Iset sa for siden:
Et kosthold som består av lavt fettinhold og høyt inntak av sunne karbohydrater fører ikke til vektøkning.
Men fører det til vekt-NEDGANG?? Det stod det ingenting om... :p
jeef-micro sa for siden:
Det er kanskje ikke helt riktig av dem å kale Fedon for høytfettinntak da...
HP sa for siden:
Hvem som har klassifisert poteten som en sunn karbohydrat?
Her er visst hele artikkelen(gratis): jama.ama-assn.org/cgi/content/short/295/1/39
HP sa for siden:
Og her er Mozons vinkling av samme artikkel: www.mozon.no/content/view/full/40134
HP sa for siden:
Må nesten få med undersøkelsens konklusjon:
Studien viser altså at ved å spise lav-fett og næringsrike karbohydrater så leder ikke det til vektøkning i overgangsalderen.Iset sa for siden:
Nå diskuteres denne saken på alle foraene jeg er på... Trenger jeg å si at jeg får hysterisk anfall av innleggene? :skrik:
HP sa for siden:
Du får nevne at studien omfatter kvinner i alderen 50-74 da ;) (ikke at det er noe galt med denne aldersgruppen altså... :p)Hvis du vil ha litt ammo så kan du lese denne: livinlavidalocarb.blogspot.com/2006/01/study-low-fat-high-carb-diet-results.html
Iset sa for siden:
WOW den artikkelen forelsket jeg meg i. Det eneste som var litt dumt var at den var skrevet litt "barnslig" på enkelte områder. LOL og slikt, det hører liksom ikke hjemme i slike artikler, og noen kan nok reagere med å kalle den skikkelig useriøs. Men jeg ber dem se bort fra det og LESE det som står, for det er virkelig interessant.
HP sa for siden:
Jimmy Moore er ganske kjepphøy av seg ja. Jeg lenker til hans personlige blog, og da blir det den stilen. Lenken egner seg nok ikke som argument i en opphetet debatt. Like lite som denne studien egner seg til å bevise Fedon og Atkins feil, eller å frikjenne poteten.
Iset sa for siden:
Ja sånn kan det sies. :)
Aline sa for siden:
www.dagbladet.no/dinside/2006/01/04/453828.html
heia DVP :D:D:D:D
Iset sa for siden:
Jaa! Fikk lyst å legge denne ut på NM men jeg tør ikke, orker ikke å starte enda en hissig diskusjon. :P
Men jeg bare ventet på den. DVP er jo helten min. :sukk:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.