< Tilbake til oversikten

Fettfjerning med ultralyd

jeef-micro sa for siden:

Nå kommer det vist en slags fettfjerningsbehandling med ultralyd... det skal være smertefritt, og en behandling varer 1-2 timer. Da skal man ha fått fjernet opp til en halv lliter fett, og det skal være mulig å gå ned en buksestørrelse på en slik behandling

det er vistnok elipseklinikken i oslo, stavanger, Bergen og Trondheim som tilbyr dette, til en introduksjonspris av kr 5500 for en behandling.

Jeg har litt vanskelig for å tro dette... høres liksom for godt ut til å være sant...

Aline sa for siden:

det hadde vært noe, ja! :) men oi, så dyrt! man kan jo gå ned mer enn en buksestr om man bruker pengene på riktig mat og trening ;) :p

jeef-micro sa for siden:

ja ikke sant... men det er sikkert slik med dette som med andre "lettvinte løsninger"¨på dette området... dersom man ikke lærer seg å spise riktig kommer sikkert bare fettet tilbake... Og i allefall jeg måtte sikkert ha hatt en del behandlinger, så det hadde sikkert kostet like mye som et hus :rolleyes:

Aline sa for siden:

ja, ikke sant, så lenge man går opp i vekt, så vil man jo gå opp igjen etter en bahandling :rolleyes: :)

AnnaV sa for siden:

Da jeg først la om livet mitt i August i fjor prøvde jeg noe som het shape massage - det funka som bare fy. 700 kr x 10 gjorde at det ble dyrt, men jeg fikk av 10 cm rundt midjen, og hele den positive sirkelen gjorde at jeg i dag er at halt annet menneske..... Noen andre som har prøvd det?

des65 sa for siden:

Mener det stod en plass at det er for de med litt for mye her og der som de ikke klarte trimme bort, ikke for oss med alt for mye.

Karin sa for siden:

Jojo, litt for mye her og litt for mye der... Hvis man vil spandere penger på lettvintløsninger, kan man jo gjøre det, men man har ingen garanti for at det ikke kommer tilbake... Faktisk vil jeg tro at man er garantert at det KOMMER tilbake. Det beste er fremdeles å legge om kostholdet slik at det går av og blir av.

Heia lavkarbo.

Nyfigur sa for siden:

Det finnes etterhvert så mange forskjellige ultralydsystemer for fettfjerning at det er vanskelig å svare helt generelt. Men mange av disse maskinene jobber 30mm ned i kroppen, slik at de ikke kan brukes på tynne personer eller områder som hals/hake. En av de nyeste maskinene på markedet (Cavi-Lipo) jobber kun 15mm i dybden med fokussonden og enda mindre med liposonden. Dette gjør den perfekt til slike tilfeller. I tillegg regnes den som den mest effektive maskinen på markedet pr idag fordi ultralydbølgene går i kryss, noe som skaper interferens og forsterker effekten.

Selvom man trener og er flink med kosten, er det ikke alltid man blir kvitt fettet på akkurat de områdene som plager en. Eksempel på problemområder kan være mage, midje, underarmer eller hake og hals. Mange kan slanke seg ned i en nærmest usunn kroppsvekt uten å bli kvitt fettet på akkurat deområdene som sjenerer en.

Det er dessuten viktig å skille mellom apparater som kun jevner ut og strammer opp huden og maskiner som permanent ødelegger fettcellene. Disse fettcellene kommer IKKE tilbake, og man vil ha vanskeligere for å legge på seg igjen på samme sted senere siden kroppen nå har færre fettceller på dette området. Er man uforsiktig med kosten og lever med et kalorioverskudd vil man selvfølgelig legge på seg igjen andre steder. Se gjerne vår nettside [url]www.nyfigur.no[/url] for mer informasjon.

Fettsmelting med ultralyd har vært brukt som hjelpemiddel ved fettsuging ved Nobel Clinic Norge siden 1992, men maskinene har etterhvert blitt mer og mer effektive slik at de også fungerer ved utvendig bruk. I slike tilfeller skilles fettet ut ved hjelp av lymfesystemet og vanlig forbrenning, slik at et lavkarbo anbefales hvis man ønsker tilsvarende vektreduksjon og ikke bare figurforming.

(Til slutt: beklager at jeg svarte på en gammel tråd, men det klør sånn i fingrene når jeg føler at enmet fortsatt står ubesvart :) )

kennygirl sa for siden:

Syns du skrev et informativt og greit innlegg. Jeg vurderer å benytte meg av dette når jeg er ferdig slanket...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.