Tricky sa for siden:
Noe jeg lurer litt på er hva som egentlig er gjeldende kostholdsråd angående næringsfordeling?
Hvor mange kalorier anbefales ulike personer å innta og hva er den anbefalte fordelingen mellom næringsstoffene?
Tricky sa for siden:
Noe jeg lurer litt på er hva som egentlig er gjeldende kostholdsråd angående næringsfordeling?
Hvor mange kalorier anbefales ulike personer å innta og hva er den anbefalte fordelingen mellom næringsstoffene?
mofe sa for siden:
Tenker du på sånn hvor mye fett og prottiser og karber vi skal ha?
Nille sa for siden:
Atkins Induksjon er iallefall anbefalt fordeling av kaloriene:
[color=purple][/color]
70-75 % fett
20-25 % protein
5 % karber
[color=purple][/color]
Atkins mener også at når man kryper oppover karbestigen hans, så vil andelen fett & protein gå noe ned samtidig som karber går opp. Fett går ned mest. At du ikke behøver å regne så mye på andelen da det skjer som en naturlig følge. Dvs. om du følger Atkins anbefalinger på fremgangsmåte og mat da !
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]
Tricky sa for siden:
Jeg tenkte vel egentlig på hva disse (såkalte :p) ernæringsekspertene mener... Gjeldende fra Ernæringsrådet liksom?
Nille sa for siden:
:eek: Er det noen som tar dem alvorlig lenger da ?? :p
Men Statens Ernæringsråd anbefaler at denne sammensetningen:
[color=purple][/color]
30 % fett (MAKS !!)
10-15 % proteiner
55-60 % karber
themonk sa for siden:
Og vissnok har de nylig gått igjennom anbefalingene og funnet ut at det ikke er noe poeng i å endre dem. Innimellom lurer jeg på om noen av dem interesserer seg for jobben sin i det hele tatt. :p
Tricky sa for siden:
Hehehe!!:D Det er jo helt utrolig(!!) at de er så låste på et syn.. Takker :) Grunnen til at jeg lurte er at jeg egentlig aldri har hatt peiling på dette før jeg begynte å spise lavkarbo og man undrer seg jo litt over kontrastene til sitt gamle kosthold :cool:Jeg visste forresten nesten ikke hva forskjellen på proteiner og karbohydrater var..:eek:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.