< Tilbake til oversikten

En trist historie?

#1

Anne sa for siden:

Hei
Jeg driver en bedrift med mange ansatte, som noen mennesker trenger og er glad i.

De siste årene har bedriften vokst med flere ansatte. Dessverre uten at overskuddet øker. Snarere tvert imot så har det blitt en del slitasjeskader på lokalene og bedriften har utvidet og utvidet, men alt vi oppnår er en tungdrevet organisasjon, med enorme frustrasjoner og påfølgende sykemeldinger.

Jeg måtte ta den tunge beslutning om å omorganisere og begynne den vanskelige prosessen med å kvitte med med overflødige årsverk.

I første omgang måtte seks årsverk gå. Bedriften kjempet et års tid og håpet det skulle holde, men dessverre....

Målet nå ble tre nye årsverk før påske, ytterligere to før sommeren og totalt i løpet av 2004 skulle ti årsverk bort.

Det er både tungt og trist å måtte ta avskjed med trofaste medabeidere gjennom flere år, men skal bedriften holde seg frisk og klare det som er meningen, så må det til.

Nå er det snart påske og to årsverk er borte (skulle vært tre), men vi jobber i påsken også og har mer å gjøre enn til vanlig, så for å spare den enkelte lot jeg det være med det.

Etter påske derimot, er det ingen vei utenom. en til må gå- også; før sommeren to til osv.

Jeg håper de som blir igjen vil samarbeide og ikke stikke kjepper ihjulene for bedriften ved å gå på lavgir i håp om å ta inn igjen noen.

Bedriften må holde seg frisk og sterk for de som er glad i oss.

Og bedriften hvem er det? Jo det er meg det ..... :D :D
GOD PÅSKE!!


#2

MHM sa for siden:

Ha-ha!!! Den var god! :stortsmil
Fint for deg at du sparte ein medarbeider i påsken da! ;)
:syklubb:


#3

Albertine sa for siden:

Den der var bare knallbra!!! Trodde først det var et forsøk på en liten spøk som passer til dagens dato, men slutten var overraskende gitt....

Toppers!


#4

Maz sa for siden:

:p tok en stund før jeg fattet poenget, kom nesten helt til slutt før jeg skjønte hva dette hadde med Karbojunkie å gjøre.

Gratulerer, stå på videre!!!


#5

Iset sa for siden:

næææh.-- jeg stusset også fælt på hva i huleste dette hadde med karbojunkie å gjøre, før jeg så slutten. den var utrolig!!!!!! veldig motiverende var den også! flott:)


#6

Summer sa for siden:

Herlig Anne! :) Så artig skrevet! :)


#7

HP sa for siden:

Kjempebra! :D


#8

Skorpia sa for siden:

Kjempeflott:p

Jeg må også innrømme at jeg lurte litt en stund. Et passende innlegg på 1 april:cool:


#9

magdalena sa for siden:

Den var litt for dyp for meg i begynnelsen,men etterhvert skjønte jeg cluet! artig skrevet:D Men 1.mai,Skorpia?:p



#11

Anne sa for siden:

En medarbeider sluttet frivillig uken etter påske. "Frynsegodene" har blitt dårligere og de som ble igjen etter forrige runde ble pålagt nye og flere oppgaver. Enkelte ble frustrert, slitne og svette og ønsket ikke å være med i teamet lenger.

Håper flere følger etter.:cool:


#12

Anne sa for siden:

Jeg har en partner, som jobber sammen med meg....eller mer riktig ; han driver sin egen "bedrift", men vi har lik drift- og personalpolitikk:D

Han har nå kuttet ut Pepsi Max til sine medarbeidere, noe mine aldri har fått, og jeg har kuttet ut juice. Vi har begge begrenset nøtteforbruket til et minimum. Ellers har vi samme forbruk.

Litt urettferdig da; vi spiser stort sett de samme ingrediensene og har begge stått stille ganske lenge nå....Jeg nesten 1 år, bortsett fra et par, tre kilo da, og han siden jul.

Nå har han gått ned 3 kilo på 14 dg (Tot 17 kilo) og jeg 1/2 kilo ( Tot.6 kilo).....men nå ser det ut som vi begge kommer i ketose :eek:
...og da....skal dere se kiloene kommer til å renne av i ekspressfart....Jippi.
Litt tidlig å glede seg kanskje? :cool:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.