< Tilbake til oversikten

laktulose copyfarm

nøtta sa for siden:

Jeg tar 8 pinex forte om dagen ( bare nå i en periode da...) + noen andre greier ...

Det som er problemet er at jeg blir helt forstoppa av det :o så da har mamma kjøpt Laktulose copyfarm 660mg/ml til meg.

Innhold/inngredienser: 1ml inneholder lactulose 660mg og laktose høyst 100 ml . jeg tar 30 ml om dagen .... det føles som og drikke sirup helt grusomt , er det like grusomt når det kommer til khd tallet ?

Burde jeg få tak i tabletter .... synes liksom det er litt og ta i ... liker og ha litt kontroll ihvertfall :p:D

Takk for svar går stille tilbake til sengen sånn at ingen merker at jeg var her

Helene sa for siden:

du skulle hatt deg bærbar du.. (om du ikke har det) sån at du kunne sutte i sengen, og vert pitelitt aktiv :p

jeef-micro sa for siden:

vet ikke kh-tallet, men laktose er jo det samme som melkesukker, og er det som gjør det så søtt i allefall... håper det ordner seg for deg nøtta. 8 Pinex forte er jo uansett mye, og de tabelettene er jo kjent for å gi forstoppelse, så...

Men det er jo bare en periode som du sier, og det er ikke så mye av det du tar i deg pr dag. Det fine med lactulose er at du ikke venner tarmen din på noen medikamenter. Mange sånne avføringspiller gir tarmen din litt for mye hjelp, slik at tarmen din ikke jobber så veldig bra på egenhånd når du slutter. lactulose er ikke slik. Du opprettholder tarmens peristaltikk, du bare hjelper den litt.

nøtta sa for siden:

oj litt av et sykepleier svar !! fantastisk !!

du er god og ha du jeefern ;)

nøtta sa for siden:

traltiraltira

jeef-micro sa for siden:

jeg er kjekk å ha? næh.. heller nøtta som er søt og opplyser om sine do-problemer :dulte:

Gamla sa for siden:

Lactulose er effektivt, men som du sier veldig søtt! Hvor mye karbohydrat det er i det vet ikke jeg heller, men de går ialle fall rett gjennom og blir i ubetydelig grad oppsugd i tarmen. Du vil se at du kan bruke Lactulose og likevel være i ketose. ;)
Jeg brukte det en lang periode, men måtte slutte p.g.a. veldige luftplager. Fikk så anbefalt av lege å bruke Laxoberal. Det virker på samme måten, men luftplagene er borte. :) Laxoberal er helt uten smak og doseres med 5-10 dråper i litt vann om kvelden. :)

nøtta sa for siden:

:høh: hm ikke for meg ..... :rolleyes:

Takk for svar, Laxoberal er notert ;):D

Gamla sa for siden:

Jeg brukte 30 ml Lactulose både morgen og kveld. Om du bruker det, vil du sikkert også kjenne virkningen!:p
Da jeg begynte med Laxoberal tok jeg det både morgen og kveld de første dagene, men bruker det nå bare om kvelden.
Håper du får fart på sakene!:D

nøtta sa for siden:

det ordna sæi :p:D ( føler jeg må innformere...:p)

Summer sa for siden:

Godt å høre! :klem: Det er ikke noe kjekt å være forstoppa.

Gamla sa for siden:

:D

jeef-micro sa for siden:

WAHEEEYYYYY!!! GRATTIS NØTTA

[url="http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb062_ZSzfw003YYNO"][/url]

nøtta sa for siden:

:lol::rodme:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.