< Tilbake til oversikten

Risengrynsgrøt...

Tricky sa for siden:

Og nå har det seg slik at jeg ser at jeg får servert grøt i morgen.. Så da lurer jeg litt på et gjennomsnittsnæringsinnhold i denne retten.
Og inneholder den vanligvis mer enn ris og melk?

Helene sa for siden:

Det er ca 17 karb i toro sin grøt..

Ziggy sa for siden:

Spis som bare F*** før du drar, så du spiser minimalt når du får det servert.

Ta bare litt, og si at du heller vil forsyne deg igjen, om du kan...

Bruk tiden til å snakke med de andre, og la det gå sport i å være den siste til å tømme tallerkenen... da er det heller ingen som spør deg om du vil ha påfyll...

Når praten går og folk er opptatt av å spise sin egen porsjon, er det ingen som legger merke til deg...

Og ta minimalt med smør og sukker på, men gjerne kanel, for da ser det "normalt" ut for de andre... og uten søtsmaken så spiser man gjerne litt mindre også...

Ja ja.... det var enkelte fettriks fra en som har vært i krigen før... kanskje det er andre som også har tilsvarende råd og komme med??? ;) :p ;)

Tricky sa for siden:

*Ler høyt!* Og ser med ett lysere på morgendagen :D

Ziggy sa for siden:

Og så må du huske at du ikke trenger å spise opp alt.. men la det være igjen mat... det var jo så mettende at du ikke klarte mere... og tørk deg med servietten, krøll den litt & legg den over grøten i fatet når du er ferdig... for da er det få som ser hvor mye du egentlig satte igjen... skjønner???? :p

Tricky sa for siden:

Det begynner å demre :D :cool:

jeef-micro sa for siden:

jeg er så "heldig" at jeg har laktoseintoleranse, og kan desverre ikke spise grøt, men spekematen som blir servert etterpå :sikle:

Begod sa for siden:

Jeg elsker grøt, så står det grøt på bordet så får helse ,slanking og velvære seile sin egen sjø. Grøt er en av få ting jeg ikke kan ( eller vil ) motstå. Bra at andre er sterkere i troen.

Amica sa for siden:

Sukkeret, derimot..På grøten..:o

Jeg spiste grøt når jeg var i ketose - jeg nådde målet mitt altså :p

Aline sa for siden:

kunne ikke vært mer enig...

men når jeg lager grøt selv, så blander jeg i cc :) sånn at nesten halvparten av grøten er cc.

smaker godt, og inneholder litt mere proteiner. :) også selvsagt masse smør oppå, og pittelitt søtt :sikle:

og kaneeeeel loving it !!!

Tricky sa for siden:

Hehehe :p De hadde glemt å kjøpe inn de nødvendige ingrediensene, så det ble bacon-omelett med salat istedenfor :D

Aline sa for siden:

like greit, kanskje :D

Tricky sa for siden:

Absolutt ikke meg i mot nei :cool: Problemet var bare at jeg hadde forberedt meg så kraftig på grøt at jeg fremdeles var stappmett etter frokost. Og omeletten var såpass god at nå er jeg kraftig stappa gitt! Jaja. Masse god næring nda ;) :rolleyes: :p :D

Hedda:) sa for siden:

Jeg var på nissedag hos et vennepar her om dagen, da bare forklarte jeg at jeg ikke kunne spise ris og sukker, så var det ok for alle at jeg slang litt havregryn og vann i en skål og varmet i microen. På havregrøten hadde jeg smør, fruktose og kanel.

Jeg savner risengrynsgrøt, men jeg tør ikke skeie ut med det pga hormonforstyrrelsen.:(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.