< Tilbake til oversikten

Marengs, -Trenger hjelp fort!

#1

HP sa for siden:

Hvor lenge skal marengs steke? Og hvor høy temperatur?

Prøver å lage med splenda... :) (hadde noen eggehviter til overs etter å ha laget is... :)


#2

Iset sa for siden:

Jeg har sett så mye forskjellig. Fant en oppskrift der de skulle steke på 100 grader i 1-2 timer. (veldig variasjon da, 1 eller 2 timer????). Jeg stekte dem i en time, brukte natreen. FYSJ de ble ikke gode, og var helt hule inni, var bare et tynt sprøtt skall utenpå. måtte kaste alle sammen.
Men splenda blir det vel bra med.
jeg har bestilt 2 pakker med marengs fra Atkins shop, med sjokolade og HVIT sjokolade:)

Lykke til, håper de blir gode, for da vil jeg også lage:)


#3

Maz sa for siden:

Mener å ha lest en oppskrift fra Fedon men finner den ikke igjen. Denne var med fruktose. Fruktose karamelliseres ved lavere tempratur en sukker så dette var vanskelig

Har pakket vekk mye kokebøker men Schønberg Erken har et par oppskrifter. Der presiseres at en pisker hvitten og vender sukker inn med gaffel når hvitten er stivpisket.

Nå opereres det jo ikke med grader i denne boken men svak varme og minst 25 minutter.

Si fra hvordan det gikk da.


#4

Summer sa for siden:

Hvordan det gikk....

De ble..... Hva skal jeg si... artige.....:p

Men de gikk ned på høykant av allemann i huset de var veldig sprøe og gode...- crispy.. :)

De sank liksom sammen og ble flate.... og måtte skrapes av platen...
Men, gode, det var de... ;)

Slik ble de:


#5

Iset sa for siden:

Hehehehe det var slik mine ble også, jeg brukte natreen. men de smakte ikke godt, vet ikke hvorfor mine smakte så j****, så jeg kastet alle sammen.. godt dere likte dem da :P


#6

HP sa for siden:

De var veldig gode faktisk! Utseende er ikke alt vettu... ;)

Brukte 20 splendapakker til 3 eggeviter :eek:


#7

Iset sa for siden:

nei utseendet er ikke alt, det burde jeg vite, som har laget millioner av retter ala Atkins som ser ut som om noen har spist dem, tygget dem ihjel og spytta det ut igjen, og det har smakt godt mesteparten. men disse smakte DRITT!!!
Mulig splenda gir en bedre smak :p


#8

Summer sa for siden:

ler Ser din mat slik ut også??? ler enda mer

.......


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.