< Tilbake til oversikten

Nå får dere kjøpt STEVIA i Norge igjen!!!

Iset sa for siden:

Det fås desverre kun kjøpt via nettet, og som kosttilskudd, men man får iallefall TAK i det nå.

Litt fakta om Stevia:

www.probiotika.no/artikkel.asp?ID=904

Sukk... Det er desverre en enorm virksomhet, både legemiddelindustrien (som vil ha bort alt som ikke kan patenteres, bla endel naturmidler...) og ikke minst SUKKER-industrien. Men det er heldigvis mange som kjemper mot dem.

Takk til Spira, som la inn denne infoen i et annet innlegg. Jippii, nå skal jeg bestille Stevia!! :D

HP sa for siden:

Det er viktig å passe på at dyra våre bare får det beste ;)

guro sa for siden:

Pusen ble plutselig så søthungrig. Hun har ikke vært det før .. :rolleyes:

Iset sa for siden:

Hehehe, ja ikke sant... :p

des65 sa for siden:

Dette hørtes jo interesant ut. Antar dere har prøvd dette tidligere? Hvordan brukte dere det? Og smakte det mye lakris?

Iset sa for siden:

Lakris?? Stevia smaker jo ikke lakris... :confused:
Jeg har prøvd Stevia tidligere, da vi solgte det i helsekosten. Smaker helt greit, søtt. Men en gang tok jeg for mye oppi, og da ble det så bittert at jeg måtte kaste hele maten.

des65 sa for siden:

Det står artikkelen

Derfor lurte jeg på smaken :)

des65 sa for siden:

Forresten... hva blir forskjellen på Stevia og Splenda?

Iset sa for siden:

Hehe åja, jeg visste ikke at Stevia smakte litt lakris, har aldri kjent det... :P

Forskjellen på Stevia og Splenda er at Splenda er et kunstig fremstilt søtstoff mens Stevia er 100 % naturlig og faktisk BRA for helsa (tannråte feks.) :)

205gti16v sa for siden:

Stevia er ein urt og splenda er kokt saman i eit laboratorium:D

205gti16v sa for siden:

Du slo meg med eit minutt:p

nøtta sa for siden:

:eek: en urt !! altså den kan umulig hindre vekttap da ??

Iset sa for siden:

Stevia hindrer nok ikke vekttap nei. Men myndighetene i dette dustelandet har bestemt seg for at det er "farlig" og dermed forbudt det... Men jeg mistenker legemiddelindustrien og/eller sukkerindustrien for å stå mer bak enn det vi tror. :rolleyes:

luringen sa for siden:

skrev dette for lenge siden jeg tror jeg...hmmm...mulig det var min egen journal. Jeg har i allefall kjøpt der fro en stund siden. Gikk kjapt og greit det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.