Sukk... Det er desverre en enorm virksomhet, både legemiddelindustrien (som vil ha bort alt som ikke kan patenteres, bla endel naturmidler...) og ikke minst SUKKER-industrien. Men det er heldigvis mange som kjemper mot dem.
Takk til Spira, som la inn denne infoen i et annet innlegg. Jippii, nå skal jeg bestille Stevia!! :D
Lakris?? Stevia smaker jo ikke lakris... :confused:
Jeg har prøvd Stevia tidligere, da vi solgte det i helsekosten. Smaker helt greit, søtt. Men en gang tok jeg for mye oppi, og da ble det så bittert at jeg måtte kaste hele maten.
Hehe åja, jeg visste ikke at Stevia smakte litt lakris, har aldri kjent det... :P
Forskjellen på Stevia og Splenda er at Splenda er et kunstig fremstilt søtstoff mens Stevia er 100 % naturlig og faktisk BRA for helsa (tannråte feks.) :)
Stevia hindrer nok ikke vekttap nei. Men myndighetene i dette dustelandet har bestemt seg for at det er "farlig" og dermed forbudt det... Men jeg mistenker legemiddelindustrien og/eller sukkerindustrien for å stå mer bak enn det vi tror. :rolleyes:
skrev dette for lenge siden jeg tror jeg...hmmm...mulig det var min egen journal. Jeg har i allefall kjøpt der fro en stund siden. Gikk kjapt og greit det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.