Strutsen sa for siden:
Her kommer det en etterlysning :D
Jeg leter etter en person som kan FrontPage på fingerspissene. Hjelp hjelp :D
Strutsen sa for siden:
Her kommer det en etterlysning :D
Jeg leter etter en person som kan FrontPage på fingerspissene. Hjelp hjelp :D
Mum 4 2 sa for siden:
Jeg kan det ikke til fingerspissene, men jeg kan en del. Hva er det du står fast på da?
Daizy sa for siden:
Jeg kan også :) Bare spør!
ajn sa for siden:
Jeg og vil hjelpe! :-)
Sleng ut hva som er problemet !?!
AjN
nøtta sa for siden:
akkurat det lurer jeg også på :p skjønner ikke noe jeg ....
Strutsen sa for siden:
Har laget en webside med rammer - men uansett hva jeg gjør så beholder ikke rammene fasongen når jeg leser sidene i en nettleser.
Siden er bygget opp med rammer - og jeg vil at siden skal beholde "fasongen" selv når man åpner hele skjermen (om du forstår hva jeg mener).... Rammene utvider seg og dermed kommer "objektene" langt fra hverandre (dette er ikke lett å forklare fnis).
Jeg er på grensen til å påstå at jeg er villig til å betale hva som helst hehe for å få løst dette problemet !
Har du noen tips og råd ?
Mum 4 2 sa for siden:
Nå har jeg lest litt. Hvordan har du laget rammene. Ved å bruke file - new - more page templates - frame pages for så å velge. I såfall så høyreklikker du på ramma, går inn på frame properties og tar vekk haken for resizeable in browser. Da skal den ikke endre seg, dvs. være låst. Dersom du har lagt inn sånne "inline frames" så kan du også høyreklikke den ved å peke på toppmarg og så velge frame properties. Mulig du får til å låse rammen ved å angi rammens størrelse i pixler.
Men jeg kan sjekke det ut mer i morgen. Skal se Polarekspressen sammen med mannen nå.
Håper det ordner seg etter hvert.
Strutsen sa for siden:
.... jeg har forsøkt alt det der - men like fordømt :D (unnskyld uttrykket) så forandrer rammestørrelsen seg. Mulig at jeg har misforstått et eller annet med INDEX siden - skal str på den totale "siden" være definert der ??
Akkurat nå er alt bare gresk for meg fnis. Tror jeg skal sette meg å se på Polarekspedisjonen jeg også :D
mofe sa for siden:
Du kan jo alltids gå inn i koden og sette bredde på rammene :)
Lenge siden jeg har drevet med html nå, så husker ikke helt hvordan, da.. ;)
Men det skal stå frame width= ellernoe sånt ettellerannet sted :)
mofe sa for siden:
Jo, det skal stå width="noe.."
Du kan sette at det er i prosent "20%" eller i pixler "45" (eller hvilket tall du vil ha, da..)
Får du til? :)
HP sa for siden:
:eek: Skrot hele FrontPage, drop frames - det er helt ubrukelig!
Det var min mening om den saken...
:liste:
Daizy sa for siden:
Enig med HP, frames suger...
men jeg er enig med Mofe, last siden og rediger kildekoden selv! Bare test ut med width i pixler eller prosent :)
Du kan også maile meg siden så jeg prinsessa fikse :) :klem:
Strutsen sa for siden:
... jeg også !
Men denne gangen var det altså slik at jeg tok meg litt vann over hodet og sa JADA jeg fikser webside.... (har laget noe småtteri i FrontPage tidligere)... men siden er langt større enn jeg hadde tenkt/trodd - FrontPage var det eneste jeg hadde for hånden og sånn nogenlunde kunne... og VIPS så ble det bare problemer ;)
Men jeg takker og bukker for alle tips og forslag.... Og du favoritt Prinsessa.... det kan hende jeg tar deg på ordet :D Men sender deg en PM i løpet av morgendagen (skal i masse møter - men på kvelden er jeg ved maskinen igjen)...
Sov godt !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.