Vi har jo ikke en tråd om Vita Biosa jo! Det må vi ha :ja:
Jeg kan ikke sånn supermye om Vita Biosa - men vet at det er godt for tarmen. Tarmen består av masse tarmtotter, og på en måte tarmtotter inni tottene igjen, om dere skjønner. Altså har tarmen en veldig stor overflate. Det samler seg masse dritt og lort fra maten vi spiser inni disse krokene, og vita biosa får tak i det, og skyller det ut. (Er det ikke sånn da Iset?) (Iset = vita biosa-ekspert)
Det gjør at næringsopptaket vårt blir mye bedre. Folk som har tarmproblemer/sykdommer, bør absolutt ta Vita Biosa.
VIta Biosa er en flytende melkesyrebakterie, som man kjøper på Helsekosten. Kan også brukes som omslag på sår, etc.
Hvis man går på antibiotika, bør man ta et probiotika som Vita Biosa.
Gine - husk på at den må brukes opp før det har gått så og så lang tid.. Tror jeg? Tror det. Gidder ikke å gå og se etter, det er så langt til kjøleskapet!
Hokeeei daaa..
tasse
Japp - holdbar to måneder etter at den er åpnet :)
Jeg har ei flaske stående også, men tror bare den får stå... det smaker jo så jæ*** at fy... (men jeg får rensket magesekken når jeg tar det da, for det kommer rett opp igjen...) noen som har forslag til hvordan man skal få i seg vita biosa uten å kaste opp etterpå?
Skal jo ikke gå i detaljer da, men de som leste "gå på do, nummer to"-tråden", fikk emd seg hvordan det var før - og nå er jeg normal! :D Og det var etter at jeg tok første dosen.
Jepp, Mofe, vet at den må brukes innen to måneder. Min har vel stått tre måneder i kjøleskapet etter at jeg åpnet den, men det er ingen usmak på den, så da drikker jeg i vei. Jeg har aldri hatt veldig stor respekt for sånne datoer. Smaker det greit, så er det greit!
Den smaker litt syrlig, jeg har ingen problemer med å drikke den. Jeg har ikke merket at den har noen effekt, men jeg har heller ikke vært flink til å ta den jevnt over lenger tid.
Det mest negative er at det er en forbasket idiotisk flaske å tømme av. Jeg søler hver gang. Dyre dråper går til spille -knurr.
Ikke ta det på skje, gjør som meg og hell det i et eggeglass eller noe. ;)
Jeg orker ikke ta 2-3 skjeer om gangen verken av denne eller Udos, så jeg heller alt i et eggeglass, hele dosen, så heller jeg nedpå. Ingen søl. :)
Du merker jo ikke alltid noe om du i utgangspunktet er frisk. ;)
Jeg bruker den FOREBYGGENDE. Den minker jo voldsomt sjansen for bla. kreft, noe maange får idag. Så jeg merker ikke noe enten tar den eller ei, men i det lange løp vil man nok merke noe, og det er at man holder seg frisk. :p
Jeg merker jo ikke at jeg tar multivitaminer heller, men jeg VET kroppen har kjempegodt av det. :)
Jeg har fått med meg at VB er tingen her, men de var utsolgt på helsekost (noen av dere kanskje? ;) ) så jeg kjøpte i denne omgang en flaske Molkosan som jeg også er blitt anbefalt...
Har gått på melkesyrebakterier i kapselform over lengre tid, men tror kanskje flytende har bedre effekt? Problemet er jo smaken og holdbarhet etter åpning. Håper jeg unngår store reaksjoner siden jeg allerede regulerer noe med kapslene.
Masse info på dette forumet forresten - har nettopp begynt å bruke det mer etter en lynvisitt på forsommeren i fjor. Nyttår.... :)
HEI!!
Første innlegget mitt, dette her! Et flott forum med mye nyttig info. Har nå brukt VB i ca 2 uker. Startet med 1 ts og økte slik det står anb. på flasken (max 25 ml 3 g daglig). Lurer på hvor lenge man skal ta max dose før man trapper ned til vedl. dose??
Dytter på denne!
Noen som vet noe om effekten av Vita Biosa når det kommer til melkeproteinintoleranse?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.