jeg vet at disse inneholder en del khd, og at dadler har en forholdsvis høy gi. Men jeg lurer alikevel på hvor skadelige disse er ? det er jo frukt ? er fiken bedre enn dadler ?
Det nærmer seg jo jul og i fjor spiste jeg ca to stk om dagen :o så nå lurer jeg på ut ifra et Lindeberg synnspunkt, hvor ille er disse ?
Jo, det stemmer nok det Aline.:) Både fiken og dadler er rene karbohydratbomber! Det er jo tørkede frukter vi får kjøpt her, så de er jo lette i vekt men,- tørkede dadler har 75,3 g og fiken har 63,6 g karbohydrater pr. 100g. Friske frukter har en god del mindre, men også disse innholder mye.;)
Aprikoser har middels LavGI... Lindberg fokuserer ikke bare på antall karber, men på GI eller GB...kalles det visst nå. Og det er masse godstoffer i aprikoser som vi har nytte av. Så litt aprikoser...dyppet i 80% smeltet sjokolade må jo bli perfekt.....:p
Er usikker på fiken..husker ikke, men trolig veldig høy....det tyter sukker ut av de tørkede jo:D
Jeg er veldig glad i fersk fiken, men sluttet da jeg begynte på Fedon...trolig pga GI'n..:cool:
Skal se om jeg finner det.....:)
nei jeg gjorde vist ikke det :rodme: men da er jo ikke fiken så helt ille da ... i moderate mengder ! og to klarer seg for min del .... og jeg har jo en slags kvote opp til fem ... for da er det som surdeig :D
Ser ut som det er forskjellig innhold etter hvor en skjekker, - eller er kan det være ferske fiken som har 54?:confused:
Jeg fant verdiene på denne linken. Uansett,- de er smekkfull av karbohydrater!:p
dadler med bacon rundt, stekt til baconet er sprøtt :sikle: :sikle:
:rodme: unnskyld!! det hjalp kanskje ikke... ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.