Jeg har tenkt å prøve å bake brød (eller rettere sagt mamma! :D), og lurer derfor på hvilke dere anbefaler? Hvilket har minst karber? Har sett det ligger flere oppskrifter her nemlig. Og vet dere om andre steder enn på ketolyse.no man får kjøpt soyaprotein (Bergen), for det er jo kjipt å betale 89 kr i frakt?
Soyaprotein får du kjøpt på helsekosten på Vestkanten i 2 etg. Der har de en uten smak. Husker ikke hva den heter men mener at den koster 129,- eller noe sånt. Ikke altfor dyrt i alle fall.
-V-
Husker ikke. mener at det var 400g, men du kan jo ringe dem å høre. Life Vestkanten 5593288. Så spør du om proteinpulver uten smak, så får du riktig pris og innhold.
-V-
Hei! :) Vet ikke hvilket brød som har minst karber, men jeg har laget "nabo-brødet", og det smakte veldig bra! (Kanskje spesielt bra ettersom det er det første brødet jeg noensinne har bakt...?) ;) Så jeg vil absolutt anbefale deg dette! Mettende er det også! Og tar jeg ikke feil, er det ca. 2 karber per skive.
Når det gjelder portoen på ketolyse.no er jeg enig at det er dyrt, men du kan jo ev. kjøpe flere bokser. En boks varer nemlig ikke spesielt lenge om du skal bake dette "nabo-brødet". Lykke til med brødbaksten!
Var det det brødet der det var nesten 200 gram soyaprotein? Kjøper jeg fra ketolyse.no blir det jo en hundrings i soyarotein per brød, og det er jo sinnsykt dyrt...
Ja, det er vel 175 gram soyaprotein per brød. En boks inneholder om jeg ikke tar mye feil 400 gram. Med andre ord, et dyrt brød. Jeg spiser bare en skive om dagen, resten er fryst ned i skiver.
JA! Prinsessebrødet er et godt og billig forslag! Det har jeg begynt å bake og spise, det er suverent enkelt, og smaker kjempegodt! Mye bedre enn vanlig brød synes jeg.
Jeg bruker denne versjonen:
4 egg
2 dl creme fraiche( eller seter rømme)
ca 1 dl rapsolje
1,5 ss bakepulver
4 ss linfrø
50g sesamfrø
60g hvetekli
45 g solsikkekjerner
Husk å ha bakepapir i bunnen på formen da blir det lettere å få ut!
Stekes ved 180 grader i 50 min.
Nam!! Nå har mamma bakt dette brødet, og det var kjempegodt! Første brødet på 123 dager for min del! Hehe
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.