mofe sa for siden:
Jeg vet om h&m.com.. Men finnes det flere? Norske? Utenlandske? Betaler man toll på utenlandske?
Hilsen mofe-for-tiden-shopoholic-visst.. :o
mofe sa for siden:
Jeg vet om h&m.com.. Men finnes det flere? Norske? Utenlandske? Betaler man toll på utenlandske?
Hilsen mofe-for-tiden-shopoholic-visst.. :o
mofe sa for siden:
Fint å sjekke ting først, jah...
mofe sa for siden:
Hm.. noen som vet hvordan det er med toll og sånt fra utlandet?
Nille sa for siden:
Du betaler toll + moms på varer verdi over kr. 200. Sko, hatter og paraplyer er tollfritt. Andre tekstil varer ligger på mellom 10 og 14 % + momsen. Hva og hvor mye kommer an på hvor plaggene er prdusert. Det er altså produksjonsland som bestemmer satsen, ikke hvor de sendes fra..sa de da vi sjekket denne saken:
[color=purple][/color]
Sambo kjøpte et golf regnsett/dress fra England. Men plagget var laget i østen et eller annet sted utenfor WTO avtalen eller hva søren det heter. Dermed var tollen 14 % + momsen høyere enn hva dressen kosta ! Ikke helt lurt nei. Men jeg har kjøpt t-skjorter fra USA uten å betale. Husker ikke om det ble senet som presang. Mange firmaer gjør det - av seg selv eller om du sender dem en e-mail med ordrebekreftelse og ber dem gjøre det...
[color=purple][/color]
mofe sa for siden:
Takk for infoen, Nille :) Det der hørtes så komplisert ut at jeg tror jeg bare dropper hele greia :ja:
Men har bestilt fra H&M igjen da.. for fjerde gang på en måned ellernoe sånt noe :o Men får veldig mye fint da :ja:
guro sa for siden:
Her er en litt andereledes butikk. Jeg kjøper gjerne her jeg:
www.gudrunsjoden.com/butik/default.asp?sidvarde=no
Og disse er for barn:
www.linus-lotta.se/index-se.html?0
Også er det: www.ellos.no
Disse er alle 'norske'.
AnnaV sa for siden:
favorittsjappene mine på nett er www.shopbop.com og www.revolveclothing.com.
MASSE lekkert, alle de mest trendy merkene - men ganske dyrt....
Sender til norge.
monethartberg sa for siden:
Her var det mange gode forslag:)
Sjekk også siden til Wagner Savoy, utrolig mye fine dame- og herreklær:)
Tiril77 sa for siden:
Jeg er utrolig dårlig på å regne, valutta og sånn.. Finnes det noen kloke hoder som greier å regne ut hva jeg må betale for denne kjolen med toll og frakt og hvilken størrelse jeg må ha når jeg til vanlig bruker 48/50??
Kitsu sa for siden:
Tror du må ut med rundt 1000kr for kjolen, om det stemmer at shippingen er 42$, pluss muligens en hundrings i fortollingsgebyr.
Kjolen: 86$=ca. 485kr.
Shipping: 42$=ca. 235kr.
Toll regnes på kjolen+shipping, så ca. 720*0.107=77kr.
Total=ca. 797kr.
MVA regnes på totalbeløpet, så ca. 797*1.25=996kr.
Og i tillegg evt. fortollingsgebyret.
Mye ca. her, men kursene endrer seg jo. Gikk ut i fra 5.62kr per $ dog.
De oppgir hva størrelsene deres er i tommer, så er nok tryggest om du måler og regner om fra cm. Å gjøre om størrelser er aldri lett, de varierer ganske mye. www.onlineconversion.com/length_common.htm er greit til lengdeomregning.
Rianna sa for siden:
Ang. toll...det kan være lurt å sende mail til butikken før en bestiller. Spør om de kan sette verdien på pakka til f.eks ikke mer enn $35 + porto. Det pleier jeg gjør, så lenge det ikke er store ting jeg bestiller :)
KarMa40 sa for siden:
Kanskje denne er til hjelp om str :www.asos.com/infopages/SizeGuide/pgesizechart.aspx
Hvis jeg leser riktig er uk xl ca en 48, det er omtrent de samme tomme-målene som for 2x på denne siden.
Ole g sa for siden:
Hei sjekk shop.mr-x.no
Der er det nå kommet en nettbutikk med Stormote for herrer kvalitet til riktig pris
Det er også butikk i Kr sand med stort utvalg tlf 38100162
Adressen nederst i gyldenløvesgt
Ole g sa for siden:
Sjekk herreklær på nett
2-8xl kvalitetstøy til riktig pris
shop.mr-x.no
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.