< Tilbake til oversikten

net carbo?

Marihøna79 sa for siden:

Tror ikke jeg har skjønt dette helt...
Når jeg leser bak en vare, skal jeg ikke regne med alle karbohydratene?
Ang "morning shine", vil det si at om jeg skal spise ca 30 g daglig, så kan jeg spise 15 av de?

Kristian sa for siden:

på pakken pleier det å stå per 100g. derfor bør du vite hvor mange gram du spiser av pakka for å regne ut hvor mye karber du spiser. Dette er komplisert regning for en tredjeklassing:p Fiberinnhold på norske matvarer er allerede trukket fra:)

Iset sa for siden:

På alle Atkins sine merkevarer står det netto karbohydratinnhold på fremsiden av pakken. Morning Shine-barene inneholder 2-3 gram netto karbo, avhengig av hvilken smak det er.
Men pass på, noen går ikke ned i vekt når de spiser disse barene. Jeg ville ikke spist dem hver dag, og iallefall ikke 15 stk, men det tror jeg ikke du mente heller, annet enn som et eksempel. :p

Marihøna79 sa for siden:

hehe! det var det med fiberinnhold jeg lurte på...om jeg skal trekke noe fra de karbohydratene som står bak på pakken :-)

ang atkinsbar, så har jeg tatt en til kaffen, men blir oppblåst i magen av dem, så jeg kutter de ut heretter...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.