Jeg sitter her og undrer.... Jeg er så godt som konstant i ketose (har tydeligvis ganske høy toleransegrense for kh) - vekten står stille og har gjort det lenge - kroppen føles lettere og mindre - og klærne har blitt større.
Jeg trodde det var slik at så lenge man er i ketose så foregår en fettforbrenning av "lagret" fett - men dersom dette er tilfelle - hvorfor i alle verden vises det ikke på vekten min ??? Jag undrar jag undrar :o Noen der ute som kan noe om dette ?
jeg vet ikke dessverre.. men henger meg på, og vil gjerne ha svar..
jeg har forstått det slik at når man er i ketose, så vet man ikke helt om det er fettet man spiser eller sitt eget fett ketonene kommer fra..
jeg har også vært i ketose så og si konstant, uten at jeg har gått ned noe særlig på lenge. det de fleste sier er at jeg sikkert har fått mye mer muskler, men jeg tror egentlig ikke at det stemmer. for det ene er jeg skada, og har ikke fått trent så mye i det siste. for det andre så har ikke klærne blitt noe mindre.. såh....
på meg virker det ikke som om ketose er noe garanti for vekttap..
men sikkert noen her som kan svare bedre på dette enn meg..:)
Ketose er fettforbrenning, men det sier ikke om det er fra det du spiser eller om det er lagret fett.
Så får du i deg mere fett enn du forbruker...så lagrer du fortsatt overskuddsfett...:o Dessverre.
Hvorfor da spise fett...jo fordi det ikke trigger søtbehov og du får ikke blodsukkersvingninger osv...og....ikke minst du føler deg mett på mindre energi....:)
Jeg sier ikke at du skal spise fett...bare sier hvordan jeg tror det fungerer.:p
Nå nei!!!! det er nok du som har blitt mindre og ikke klærne som har blitt større. :) . Men skulle klærne bli trange igjen så er det selvfølgelig klærne som har krympet:D
Det er vel sagt før det at Ketose ikke er noen garanti for vektnedgang. Årsaken kan være kaffi, kunstig søtstoff eller at du spiser for lite tidlig på dagen.
...sitter og leser disse innleggene med litt undring...når en er i en slik ketosetilstand,...er ikke det en konstant nedbrytning av aminosyrene i nyrer og muskelvev slik at det går utover muskelmassen og deretter forbrenningen?
...hehe..tenkte den ville vekke oppmerksomhet ja.:D Vet den inneholder mye karb, men jeg må ha i meg det før jeg spinner ellers så har jeg ikke krefter igjen på slutten.
Hmm... Jeg tror dette er tilfelle ved lavt inntak av fett i tillegg til lavt inntak av karbohydrater. Jeg kjenner ikke til biofysikken bak det hele, men i praksis virker det i alle fall helt motsatt av det du beskriver. :)
Hvis du kombinerer lavkarbo med mye fett og passe protein vil ikke aminosyrene brytes ned i nyrer/muskelvev og muskelmasse/forbrenning holdes ved like. Dette er et kjent faktum i forskerkretser og bevist i flere store studier.
[color=purple][/color]
Men spiser du lavkarbo, lavfett og samtidig lite proteiner har du et problem.....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.