Går det an?
Lenge siden jeg har vært her nå, og i mellomtiden har jeg fått en bitteliten bolle i ovnen! Dermed er det so loooong Atkins, og jeg må finne på noe annet. Hva med Lindberg? Der er man jo ikke i ketose og har litt mer valgfriheter. Har noen en link til enkel innføring i Lindbergopplegget, jeg har bøkene hjemme, men er litt for omtåket til å lese dem akkurat nå....!
Gratulerer kjære Thula! :klem: SÅ kjekt med baby i magen! :blomster:
Javisst går det fint med Lindberg med baby i mangen. Det går fint med Atkins også, så lenge du ikke holder deg i ketose (skjønt, det er en del som har vært i ketose også og det har gått helt fint! Men jeg vil ikke anbefale å gå i ketos, de som har vært det, har vært i ketose når de har blitt gravid etter å ikke ha klart å bli gravi dfør de gikk i ketose).
Uansett,- spis lavglykemisk, nok proteiner og sunt fett,- masse grønnsaker. SÅ får både du og babyen det beste utgangspunktet! :ja:
Lindberg skal være supert når du er gravid, jeg hadde faktisk tlf. konsultasjon med ernæringsfysiolog ved Lindberg-klinikken i Oslo etter at jeg ble gravid. Supernyttig. Hun kom med masse gode tips og vink. Anbefales.
Lindberg og Atkins (kanskje da fase 3 eller 4) er PERFEKT kosthold for gravide, mer enn NOE annet!! :D
Det forebygger svangerskapsforgiftning (som jeg fikk sist, derfor kommer jeg aldri til å spise sukker og raffinerte karbohydrater igjen som gravid!), svangerskapsdiabetes, uønskede overflødige kilo under svangerskapet og etter, barnet og du får bedre helse, og man får bedre kvalitet på melka når man skal amme. :)
Takk for mange svar!
Nå ser det ut som om jeg kommer meg ned i vekt på en annen måte gjennom svangerskapet, nemlig å spy seg nedover vektstigen. Jeg er så forferdelig forferdelig kvalm at mat, særlig lavkarbomat, ikke kommer på tale på en stund... Å huff og huff, dette er helt grusomt!:(
å ja... GRATULERER med kommende tantebarn Helene!!! :D:D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.