< Tilbake til oversikten

Permanent hårfjerning

jeef-micro sa for siden:

Jeg har tatt bort bikinilinja med sånn IPL-lys, og det var helt greit (men dyrt) Nå har det derimot kommet noe nytt, som kalles LHE (Light Heat Enegy) og som skal være mindre smertefult og enda mere permanent. Er det noen av dere som har prøvd? evt vet noe om pris og slikt???

des65 sa for siden:

Mener du at det egentlig er vondt å fjerne hår med lys?

mofe sa for siden:

Jeg mener folk har beskrevet det som samme følelse, som når du tar en gummistrikk på huden, drar den opp, og slipper.

Eller noe :)

jeef-micro sa for siden:

det er ikke vondt, men det kjennes ut som det mofe sier med strikket, men de LHE greiene er vistnok mindre smertefult, og da vurderer jeg faktisk å få tatt under armene også... og leggene når jeg blir lottomilionær...

Elena sa for siden:

Hvor mye betalte du for den behandlingen du fikk da jeef?

Jeg kunne absolutt trengt en sånn permanent hårfjerning

jeef-micro sa for siden:

Den IPL greia som jeg har tatt kostet ca 1500 kr pr gang. Jeg måtte inn tre ganger for å få tatt alt da, så jeg har vell brukt ca 5000 på det. det er kjempedyrt, men samtidig så var det litt viktig for meg å få det gjort, for jeg hadde en litt overgrodd bikinilinje pga PCOS. det er billigere viss du har mindre/tynnere/lysere hår. Men jeg får igjenn en del av beløpet på skatten til neste år da (nettop pga PCOS) så da blir det i underkant av 4000 for det.

Elena sa for siden:

åhhh

jeg kan med andre ord bare glemme det inntil jeg vinner i lotto

jeef-micro sa for siden:

Ja det er kjempedyrt. Jeg jobbet ekstra for å få råd til det. var derfor jeg lurte litt på det LHE-greia, og prisen på det, for det klan jo hende det er mye billigere... (og det skal jo vært bedre og mindre smertefult også...)

des65 sa for siden:

Og det fungerer også? Hadde jo vært en drøm og sluppet den barberinga og de hårene som stikker seg ut igjen....:o

jeef-micro sa for siden:

Ja det fungerte bra, men har litt lyst til å ta under armene også, men har mere lyst til å ta den LHE-behandlingen da det er mindre vondt enn ILP (som jeg har brukt på bikinilinjen) men det er såååååååå dyrt :hylgrine:

des65 sa for siden:

Enn å sjekke prisen mens du er i England?

jeef-micro sa for siden:

Den ILP-behandlingen måtte jeg ta en gang på mnd mens jeg holdt på, så det tok tre mnd...

des65 sa for siden:

Ok ja det var jo synd, får håpe vi vinner i lotto så litt hår kan forsvinne ;)

Benzo sa for siden:

Hehe, med de apekatt genene jeg har så ville det vel kostet omtrent en lottomillion :D

Nille sa for siden:

Jeg har vært på Avea klinikken i Stavanger og fått behandling med Palomars Starlux pulslys for fjerning av bikini linje. Det er "tilnærmet smertefritt ("frysedelen" av behandlingen var det jeg kjente mest), trygt og forbløffende effektivt" – for en stund iallefall. De sier at forskjellen er stor i forhold til andre lys/lasermaskiner. Første behandling lovet godt, andre likeså. Men så kom sommeren og de anbefalte å vente til høsten for neste behandling. Nå er det høst..... og så vidt jeg kan se er alt håret tilbake ....:p Jeg betalte kr. 199 for første behandling, - kr. 1199 for neste. De sa snittet for antall behandlinger var fire for beste resultat.
[color=purple][/color]
De sa også at det funket bedre dess mørkere hår man har. De hadde dårlig erfaring med blondt hår. Da mangelen på pigment gjorde at lyset iklke klarte å "ta" det skikkelig. En kollega ble frarådet å bruke penger på behandling fordi hun er for lys.
[color=purple][/color]
Siden vi fikk introduksjonstilbudet gjennom jobber har vi flittig diskutert resultat. Og det er blanda. På tvers av hårfarge og pigment. Noen har vært der kun to ganger og er hårfri. Andre har vært det 4-5 ganger og er litt "mellomfornøyd". Jeg tror jeg vil prøve et par tre ganger til før jeg gir opp. Men jeg har ikke råd nå.......

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.