Min tyrkiske nabo som er utvekslingsstudent er mildt sagt litt stresset.
Hun var i en butikk i dag og åpnet en boks med fisk (makrellboks eller noe) i butikken, luktet på den og la den tilbake i hyllen. Veldig teit og tankeløst, men ikke gjort i den hensikt å skade varen i butikken..
En vekter så dette på videokamera, så hun måtte skrive under på et eller annet og politiet kom for å se ID. Synes da dette var forferdelig mye drama for en åpnet boks med fisk. Vil nå påstå det ville vært mer passende å ta henne til side å be henne betale for denne boksen med fisk, det ville etter min mening vært ydmykende og straff nok for noen sekunders tankeløshet.
Nå er det visst opp til daglig leder om han/hun vil anmelde dette eller ikke. Det jeg lurer på er om hun isåfall vil få det på rullebladet eller om det bare blir en bot og om en sånn filleting på rullebladet kan gjøre at noen ikke får utvidet visum.
vil tro det er liten sansynlighet for at han annmelder noe slikt... og faren for at hun gjør det samme en gang til er vel liten. Men om hun får det på rullebladet om det blir anmeldt skal jeg ikke uttale meg om...
Åh... :( dette leste jeg faktisk om i en nettavis eller avis i dag (tror det var Aftenposten) . Det sto at hun hadde åpnet flere bokser - det var vel en typisk fjær-til-fem-høns-sak det da...
Stakkars jente, hun må jo ha det fælt nå... Helt enig i at reaksjonen var overdreven. Håper virkelig de ikke lager mer sak ut av det!
Hun var og snakket med sjefen for butikken i morges og hun sa hun ikke kom til å anmelde det siden hun kom og beklaget og betalte for varen.
Jeg synes nå det er helt utrolig at vaktselskapet kan kontakte politiet for en sånn filleting, akkurat som om politiet i Oslo ikke har viktigere ting å ta seg til :rolleyes:
Menmen, godt saken er ute av verden nå ihvertfall, hun var rimelig nedfor i går ja.
Godt å høre at sjefen ikke anmeldte. Hadde jo vært litt teit om det hadde skjedd... Men jenta har sikkert lært at hun ikke åpner hermetikk på norske butikker igjen :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.