Ja dette finnes det sikkert allerede en tråd på, så please just slap my wrist og gi meg en link...:o Tenkte disse ordene ville være håpløse å søke på, de er nevnt ganske så ofte her inne:p
Jeg vet at hvis man følger atkins indukjon skal man ikke spise cottage cheese og drikke helmelk (i kaffe -cappuchino, latte osv)..
MEN kan man likevel spise/drikke dette og komme i eller holde seg i ketose?? Så lenge man holder seg under karbegrensa?
Takknemmelig for hjelp!:)
Når du er på vedvarende kan du det. På induksjon skal du kun spise/drikke det som er på lista over tillatte matvarer - hverken mer eller mindre. Selv om du holder deg under karbegrensa så har du uansett beveget deg over på vedvarende når du spiser/drikker ting som ikke står på tillatte matvarelista. Slik er reglene på Atkins. Hvilken fase du er si styres av hva du spiser/drikker ikke etter hvor mange karber. Du vil være i ketose til langt inni vedvarende. Ketose styres ikke av fase men av antall karber man inntar....
Hmm.. Ja.. Men jeg er egentlig ikke en atkinser.. Jeg prøver bare å følge hans prinsipper for å vite åssen jeg skal komme i ketose. Etterhvert skal jeg spise blodtype 0 diett (som CC og H-melk heller ikke er en del av, I know...:( )
Men mener jeg har lest -på et legeforum troor jeg, at bare man spier under så og så mange karber kommer man i ketose. For jeg skal bare ha en kickstart og miste noen få kilo, så skal jeg ha fullt fokus på helse og å holde vekta. jeg er på jakt etter min gamle kropp bare.. Det er snakk om 5-6 kg jeg skal ned "bare".
Så uavhenig av atkins eller alskens prinsipper, kommer man i eller holder man ketose med å ta seg en cottage cheese i ny og ne, og drikke en cappuchino med h-melk?
Jada, - sorry jeg misforsto, trodde du mente at du ville følge Atkins Induksjon, og spurte pga det. Siden det er den eneste filosofien som sier at du ikke skal spise cottage cheese eller drikke melk de første 14 dagene... Da var det bare den siste setningen minsom hadde noen mening da :rodme: "Ketose styres ikke av fase men av antall karber man inntar...."
[color=purple][/color]
Men om det er bare ketose du tenker på så kan du prøve deg frem. De fleste kommer i ketose rundt 20 karber, noen må ned i 15 (skjelden) og når du har vært der en stund og gradvis øker "dosen", så kan du være i ketose til rundt 30-40 karber.....
[color=purple][/color]
Så drikk kaffen og melken din du :)
Jeg som forklarer litt klumsete også daa..:o Men nå har vi rettet opp i det! ;)
Det er jo også bare snakk om en eller to kopper cappuchino i uka, og kanskje cottage cheese som kveldsmat innimellom. Synes kveldsmåltidet nesten er det vanskeligste. Da er jeg heller ikke sulten.
:ja: mange, men jeg kjenner ikke så veldig mange...... :snill:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.