Helene sa for siden:
jeg har gått å tenkt i noken dager på om jeg kommer til å få smake julebrus i år, er veldig glad i grans sin.
kom på prix i går, og gjett hva de hadde! sukkerfri julebrus!!! :D til 6,90 for flasken :D
Helene sa for siden:
jeg har gått å tenkt i noken dager på om jeg kommer til å få smake julebrus i år, er veldig glad i grans sin.
kom på prix i går, og gjett hva de hadde! sukkerfri julebrus!!! :D til 6,90 for flasken :D
dolphy sa for siden:
åååh... jeg har skimta min yndling i butikkene også Hamar og Lillehammer Bryggeri sin! Den har dem vel ikke på vestlandet tror jeg...?
Men den skal jeg unne meg noen flasker av etterhvert. Bare det blir desember først! :D
Hmm, leste jeg sukkerfri?? Farge? Smak? Er den rød er det bare å glemme.. Er ikke så glad i brus egentlig...
Summer sa for siden:
:heia: Dette var gode nyheter!
Summer sa for siden:
Er ikke julebrus oftest rød liksom? :geip:Helene sa for siden:
den er nok rød :P tror ikke jeg har sett en julebrus som ikke er rød..
verste farge på brus er halowen brusen som er lilla
Benzo sa for siden:
Nei, den beste er brun ;)
Elena sa for siden:
hvilket merke var sukkerfri? Grans?
Fedonisten sa for siden:
Nei for tenk! Rød julebrus er bare Eventyrbrus med annen etikett!! ORDENTLIG julebrus er lys gyllenbrun og er fra Bryggerinissen på Hamar :ja:
:klem:
dolphy sa for siden:
Helt riktig!! Men den er dessverre ikke spredt så langt utenfor fylkene våre.. Har faktisk sett den i Oslo!!!!!!!!!
Og dere som sier at den bare er det samme som champagneburs tar feeeeil! Den smaker faktisk helt noe for seg selv. Den smaker jul, ikke sant Fedonisten? Vi er fra ca de samme trakter er vi ikke??:rolleyes:
Summer sa for siden:
Jeg har aldri hørt om eller sett brun julebrus, så da eksisterer den ikke. :snurt:
Leena sa for siden:
Eg ELSKER julebrus og måtte selvfølgelig kjøpe en flaske for å smake. Den er SIMBA sitt (og coca-cola company) og smaker akkurat som vanlig julebrus, men 0 karboer :D
Deilig...men nå må eg ta meg fra nakken og klare til nærmere jul med det :p
Mila sa for siden:
Gjør det såmennså!! Jeg har sett og smakt det! :ja: så :snurt: tilbake! sådeså!
:p
dolphy sa for siden:
Da skal jeg snakke med bryggerinissen og få han til å sende deg en kasse!
Fos oss hedmarkinger (og sikkert opplandsfolk) er dette desembers -om ikke årets høydepunkt!!! Den er såå absolutt verdt å smake. Blir ikke jul uten den, marsipan og lefse og sylte.. Nei nå skal jeg slutte..:p:o
Elena sa for siden:
jeg gleder meg til JUL
Summer sa for siden:
Den så jo vldig sånn juleøl-aktig ut da..:p Er den sukkerfri?nøtta sa for siden:
sukk jeg å
jeef-micro sa for siden:
det er sant som de sier her, at julebrus skal være brun, men jeg har aldri hørt om bryggerinissen... her i trøndelag har vi den riktige sorten, og det er den brune julebrusen fra dahl's bryggeri... og den skal drikkes rett fra glassflaska... ikke noe glass eller storflaske her nei. (men den er desverre med sukker da, så det blir nok ikke så mye julebrus her i år... men en liten smak er lov)
Iset sa for siden:
Det er forskjellig fra sted til sted hva som er mest vanlig av rød og brun julebrus. Her på vestlandet drikkes det RØD julebrus, den brune er det få som er vandt med her. ;)
Det går ikke an å si at den SKAL være rød eller brun, det er altså forskjellig fra sted til sted pga tradisjoner. :snill:
Jeg kjøper sukkerfri (rød) julebrus på Obs, det er Simba/Coca Cola sitt merke, og den smaker akkurat som ordentlig julebrus. Nam nam. :D
Fedonisten sa for siden:
Jeg husker jeg også kjøpte den da jeg bodde i Oslo. Fant ei lita "innvandrer-sjappe" (visstnok heeeeelt politisk ukorrekt å kalle det det, men men....) som faktisk hadde denne julebrusen - og førjulstida var reddet.
Enda lenger tilbake husker jeg at hvert år på 1. desember var venninna mi og jeg og kjøpte en flaske julebrus på deling og en marsipanpølse som vi også delte. Så gikk vi ute og koste oss med dette - og det var virkelig STARTSKUDDET på julestemning. I mitt hode snødde det alltid da også, men der kan det vel hende at hukommelsen er litt påvirket av ønsket....
God jul!
Dolphy: Ca hvilken trakt er du fra da, Dolphy? Jeg er sånn ganske så akkurat fra Hamar jeg.
:klem:
jeef-micro sa for siden:
:liste:Var ikke meningen å være påståelig eller fornærme noen... :liste:
nomma sa for siden:
Er så enig med jeef den beste julebrusen er brun og kommer fra Dahls Bryggerier.. Og det tror jeg alle trøndere og nordlenninger er enige i..
Men i år har det kommet en god erstattning.. nemlig Simba's sukkerfrie julebrus..som har blitt nevnt før.. den smakte helt fortreffelig med tanke på at den er uten sukker.. ikke så kvalmende som mye av de andre sortene...
Jula er reddet.. hi-hi...
Summer sa for siden:
Det tror jeg ikke du gjorde heller. :)Amica sa for siden:
DETTE er min yndlingsjulegrus :D Den er forresten brun. Jeg er litt rar slik, jeg assosierer rød julebrus med klissete Rødbrus :rolleyes: Men, nå drikker jeg ikke sukkerbrus mer - så det blir synd for meg.
Så morsomt med sukkerfri julebrus! (jammenta på tide :D )
[CENTER]
[/CENTER]
nøtta sa for siden:
:eek: hva står den flasken på ? henger den i luften :confused:
Iset sa for siden:
Jeef: mente jo ikke deg personlig da. ;) Jeg bare sier sånn generelt at man ikke kan si at den eneste julebrusen er rød eller brun, for det er forskjellig. :)
Det virker som om landet er delt på midten, oppe er julebrusen brun, nede er den rød. :D
Fedonisten sa for siden:
Og til høyre er den brun :lol:Bare det ikke er rød-grønn så er det greit for meg ...... :geip:
nøtta sa for siden:
jeg skjønner fortsatt ikke dette jeg .... er det ingen andre som har sett det ?
Fedonisten sa for siden:
den står på et glassbord. helt sikkert.
:ja:
nøtta sa for siden:
nei da hadde vi jo sett kanten .... eller kanskje ikke hm....
Helene sa for siden:
Bilde er tatt på hvit bakgrunn og lagt til oppå et annet bilde ;) lett å se når man ser resten av bildene der bildet kommer fra..
Helene sa for siden:
Vist det ikke er 3d animert da :p lese alt før hun sier noe
des65 sa for siden:
Her lengst oppe i nord skal den også være rød, rød er jo julen farve hihi Må dra å se etter den Simbabrusen, slik at gubben i allefall kan legge fra seg de julebrusene/eventyrflaskene.
Mum 4 2 sa for siden:
100 % enig med både deg og jeef.
dolphy sa for siden:
Det stemmer, må være glassflaske. Bidet jeg la ut bare googl'a jeg:p For har vært flink å ikke kjøpt noe egen julebrus å ta bilde av enda;)
Fedonisten; jeg digger i grunn min anonymitet her inne -men ca 3, 4 mil fra Hamar. :) Er du suuper nysgjerrig kanskje jeg forteller deg det:p
mofe sa for siden:
Den ekteste julebrusen er den som kommer fra Hamar! :ja:
HAMAR JULEBRUS ER BEST - INGEN PROTEST!
(mofe smaka i går :ja: selges på ica her :ja: nam :ja: kjempenam? :ja: )
dolphy sa for siden:
mhm!:ja::_punk:
nøtta sa for siden:
DEN SOM GÅR I MOT ER EN IDIOT :p jeg har aldri vært noen julebrusentusiast ......men nå som den finnes i sukkerfri ja da må jeg jo smake
mofe sa for siden:
:ja:
jeef-micro sa for siden:
Lita: den brusen din er Dahl's bryggeri sin (den vi er såååååååå glade i her i trøndelag, og et stykke nordover) Det er den som må drikkes ut av glassflaska det :sikle:
Dolphy: den julebrusen "din" så jeg på maxi her om dagen... Men jeg lurer på om det var sånn 1,5 litersflaske?
Ingebjørg sa for siden:
Å neida. I norges sydligste by er julebrusen definitivt brun, nydelig smak og stapppet med sukker :) Her er det Egersund mineralvannfabrikk og selvsagt Christiansands bryggeri som scorer høyest. I Sandefjord er den rød.....
Iset sa for siden:
Åh det visste jeg ikke. :D Da varierer det ganske mye fra sted til sted, uavhengig av hvor i landet det er.
Her i Stavanger/Sandnes er det nesten ingen som har HØRT om brun julebrus engang. :p
Amica sa for siden:
Aha..Ja, jeg er ikke så nøye med hvem som lager ting, eller hvor dem kommer fra, eller merker - synes bare den er så god :p Jeg er fra Nord, om det hadde noe å si..hehehe..:D
Kjekt å støtte nærmiljøet da..:ja: Men blir aldri noe julebrus på meg lengre (sniksmakt på flasken til sambo da :rodme: )
jeef-micro sa for siden:
I Skien har de oransj julebrus...DET er feil det... :geip:
-og ja jeg kommer til å drikke litt julebrus i jula. Kan kutte mye med masse karber i ja (godteri og kaker og sånne ting) men ikke julebrusen... men jeg skal begrense det litt da
Helene sa for siden:
min kjære skien's væring her kaller denne brusen grumsete julebrus uten noen difinert smak,hihi.Han kan ikke huske om den var god eller ikke siden han flyttet til bergen for en del år siden.
jeef-micro sa for siden:
Det er akkurat det samme vennina mi sier om den brusen også... den er oransj, grumsete og har ikke noe definert smak. Men det er vist det som er jul for dem... forstå det den som kan :geip:
Helene sa for siden:
Hehe, mye rart folk definerer med julen. Min kjære spiser heldig vis Pinnekjøtt og drikker rød julebrus. Vokst opp i skien har ikke satt sine spor heldig vis.
Vist ikke vørterøl og sprite blandingen kommer derifra da? jeg er den eneste ved julemiddagen som IKKE drikker dette...
jeef-micro sa for siden:
:gah: er det mulig??? hørtes heeeeeeeelt forferdelig ut spør du meg...
Helene sa for siden:
Jeg synest det både ser og lukter ekkelt, har ikke tørt å smake på det. holder meg til brusen jeg :p
jeef-micro sa for siden:
:ja: sikkert lurt. Folk har så masse tradisjoner i julen, og de er forskjellige fra hus til hus. vi drikker bare normale:p drikker i allefall :D
Mum 4 2 sa for siden:
Min svigerfamilie drikker ikke vørterøl og sprite, men vørterøl og ingefærøl. Blandet halvt om halvt. Bluææææææææææ! Fryktelig spør du meg. Tenk å ødelegge jula for ingefærølet på den måten. Stakkars.
jeef-micro sa for siden:
men ribbe og ingefærøl da... :sikle:
donjuanwannabe sa for siden:
Julebruskongen er ihvertfall sikker i sin sak; Julebrusen skal være rød! Og han drikker det til alle måltider t.o.m. :D
jeef-micro sa for siden:
Det er jo nok å se på tennene til den mannen, så forstår alle at rød julebrus ikke er bra :p
donjuanwannabe sa for siden:
Det er vel bare å se på hele mannen så vet alle at rød julebrus ikke er så lurt å drikke :p :D
Ellers så synes jeg at denne kongen hadde vært mye morsommere å hatt på slottet enn Kong Harald. :)
jeef-micro sa for siden:
:lol:
Hyper sa for siden:
dytter litt på denne jeg..har ikke lest alle innleggene, men den beste julebrusen er den orange fra Trio tror jeg...
NAMME!!
Huldr sa for siden:
He he :D Oransj julebrus ble slaktet lenger oppe i tråden ... :pHyper sa for siden:
Jeg så det:mad:
Jeg er jo fra Telemark, og det er vel der den blir produsert..
Men jeg liker rød også jeg da.....Selv om den orange er favoritten...
nomma sa for siden:
noen som har sett om cola kommer med sin sukkerfrie variant i år???
Mum 4 2 sa for siden:
Jeg håper da inderlig det. Var god den.
jeef-micro sa for siden:
men den er ikke brun jo :mad:
Helene sa for siden:
ringnes kommer med en sukkerfri i år.. såg den i sted på prix.
Bigmamma sa for siden:
Simba/Coca cola sin er vissnok sukkerfri, men hva her de brukt i stedet?
Kan den drikkes med god samvittighet i små mengder?:confused:
Ellers er jeg Oslo jente opprinnelig og da skal julebrus være rød, og juleøl skal være brunt - henger igjen fra barndommen når vi fikk voksen glass å ha brusen i rundt middagsbordet, det var stas det.;)
Mum 4 2 sa for siden:
Hi Hi. Fornærma no. (fra en trønder te trønder)
jeef-micro sa for siden:
'Klart de... de røde skvipe e jo eventyrbrus... ikke julebrus
Hyper sa for siden:
Jeg finner jo ikke denne noe sted jeg!?..Kanskje jeg burde ta hintet;)...Tydeligvis er det noen som ikke vil jeg skal ha julebrus...hihi..
Lemen sa for siden:
Her i dei grisgrendte strøk så selger de den vertfall på Spar og Eurospar! :)
Synes den er god, sitter å drikker et glass nå. ;)
:)
Hyper sa for siden:
:sikle:
Her i dei grisgrendte strøk så selger de den vertfall på Spar og Eurospar! :)Synes den er god, sitter å drikker et glass nå. ;)
:)
Enid sa for siden:
Ringnes sin knallgode julebrus light (rød) selger de både på Kiwi og Rimi i Bergen sentrum iaffal :)
Hyper sa for siden:
Skal ut på jakt i helga...;)..Se hva jeg kan finne...
nomma sa for siden:
noen som har funnet ringnes sin light versjon i trøndelag?? Finner hverken cola eller ringnes.. Trenger vi kansje ikke lett julebrus her?????
Photobscura sa for siden:
nå skal jeg banne i kjerkja og si at... jeg har egentlig ikke så veldig lyst på julebrus i år! venninna har pludra om dette i månedsvis, og hun er reneste julegleden på boks. og da jeg tenkte litt over det, så kom jeg frem til at hele denne julebrusglugginga bare er en institusjon, en slags skapt magi, som egentlig ikke er annet enn vann, sukkerkulør og sukker (for julebrusen skal være brun, hørrdu! med nisser på slede, og den skal komme fra hamar bryggeri! eh... eller har ringnes kjøpt den opp...?!? undre...) hehe. men brus er for meg, og har alltid vært blandevann og knapt nok det. blir ikke noe stort savn. verre med mammas hjemmebrygde øl! (uten alko) og pappas tyske mørke importerte juleøl.
velvel. jeg klarer meg fint på akkevitt og vann jeg, no problem.
men en øl eller to må jeg nesten ha assa!:)
kristih sa for siden:
Liker ikke brus jeg:-)
Nille sa for siden:
Ikke jeg heller, søtt & j***** er det og ! :p
Huldr sa for siden:
Ja fysj, er det en sukkerkilde jeg gladelig unnværer, så er det brus! :pPhotobscura sa for siden:
godt å høre at jeg har åndsfeller her! hva med julejuice? kjør ribba og stekefettet og akkevitten i blender'n og hell på flaske. garantert mye sunnere. haha... øøø...
Huldr sa for siden:
Ho ho :D Julejuice ... :p
Aline sa for siden:
Jeg liker ikke kullsyre engang :D Så da slipper jeg øl også :D
mmmmm øl
Huldr sa for siden:
Jeg skal drikke øl i dag ... :rolleyes: :D
Men det blir kanskje bare én før jeg går over på vin. Skal ikke utfordre skjebnen for mye heller ... JEG HAR GÅTT NED! :D :D :D
Ehm ... feil tråd ...? :rolleyes:
julebrus;rød brun gul. der var vi på right track! GRATTIS MED NEDGANG!! HURRA HURRA!
har enda ikke testa den der rd light. men i går drakk jeg en tubirg på flaske... satan det var godt!
Georgine sa for siden:
Det er bare fordi det bruser i nesa di :lol: :lol:
Den svenske julemusten er god!! Og har så lite karber at jeg skal unne med en flaske i julen :D
hei! den bruker jo vi å kjøpe, god er den også! vokste opp et par tre steinkast fra svenskegrensa.
Snikende Saccosekk sa for siden:
Etter å ha trålet rundt i mange butikker på jakt etter mer av Ringnes sin lettjulebrus tok jeg en telefon til de i dag. Det var et forsøk de gjorde i år og det var veldig vellykket for de var helt tomme hos Ringnes og sannsynligvis alle butikker også. Det har vært stor etterspørsel etter den og de ser ikke bort ifra at de produserer enda mer neste år.
Jeg hadde tenkt til å kjøpe et par kasser for å variere litt fra appelsin/sitron de neste månedene men den gang ei.
Hvis det er flere enn meg her som ønsket lettjulebrus velkommen så kan dere godt ta kontakt med Ringnes dere også for å fortelle at den fallt i smak:
www.ringnes.no/pub/index.php?id=56
(Det neste jeg ønsker meg er villa farris light)
Enid sa for siden:
Jeg også! Har lett og lett, var utrolig god den brusen, reddet meg ut av godterikrisa mange ganger, før det plutselig ble tomt i butikkene....
Skal sende mail, takk skal du ha :)
babydoll sa for siden:
Jeg bumper denne tråden litt jeg! Er jo tross alt fire juler siden den er oppdatert. Finnes det f.eks. Grans sukkerfri julebrus? Jeg synes Simba-julebrusen bare smaker søtt helvete :P
Cherry sa for siden:
Alle julebruser smaker søtt helvette:p
Idarull sa for siden:
Jeg ble så glad, jeg fant endelig sukkerfri julebrus!! kjøpta bare to da, håper de har mer når jeg skal innom i morgen, da skal jeg hamstre!
MAR sa for siden:
Grans har sukkerfri julebrus ja, rød sådan. Selges i alle fall på REMA 1000 :) Den smaker igrunn ikke ille, og er jo kos å kunne drikke julebrus i førjulstida :)
senorita sa for siden:
jeg drakk sukkerfri julebrus... husker ikke hvilket merke men jeg satt på do resten av den dagen for å si det slik.. og det bare av bittelitt.. så det har jeg gitt opp. reagerer ikke på annen sukkerfri brus men denne var helt fæl
Gerd sa for siden:
Rema 1000 har grans sukkerfri julebrus :ja: 12.90 for flasken :ja:
Idarull sa for siden:
Åå? Jeg reagerer ikke på sukkerfri brus heldigvis. Skal kjøpe 5 flasker nå :D
Lillemy71 sa for siden:
Fant Borgs sukkerfri på Rimi, ikke så ille men ble litt for søt for meg. :(
babydoll sa for siden:
Oj oj oj, så gøy! Den de har på glassflaske (med sukker) er den beste synes jeg. Håper den uten sukker er like god! krysse fingre
misslinda sa for siden:
Grans sin er faktisk ganske god, men Hansa har også fått sukkerfri julebrus ;) Fant en flaske her om dagen, så har jeg ikke funnet den igjen.. mon tro om den kommer tilbake før jul.
Vel vel, kjøpte inn Grans så poden får kose seg litt han og i førjulstida. Er jo så mye han ikke får nå!!! Hehe.. :p
paprika sa for siden:
Den aller beste julebrusen er CB sin, og den er brun! Har tenkt å unne meg den i julehelga selv om den er stappfull av sukker:)
Carisma sa for siden:
jeg drakk sukkerfri CB julebrus i helga. Og den var faktisk god!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.