< Tilbake til oversikten

Kaffe!! Trenger råd

ceci 74 sa for siden:

Er helt avhengig av kaffe, og skjønner ikke hvordan jeg skal komme gjennom dette uten å kunne drikke minst ett par kopper kaffe til dagen.:eek:
Leste at man ikke skal drikke kaffe, da dette lett kan føre til søthunger. Er dette eneste årsaken skal jeg vel alltids klare å holde meg unna. Noen erfaringer her???

nøtta sa for siden:

jeg TROR det er koffeinet som er problemet så hva med koffeinfri kaffe ?

Iset sa for siden:

Du kan drikke koffeinfri kaffe. :)

Liker du iskaffe? Det er en deilig oppskrift i boken til Torkild (ketolysekuren), og nøtta her la ut en enda deiligere variant nettopp. Tror det var kaffe (koffeinfri), kremfløte, isbiter, kanel og søtstoff. :sikle:

Gamla sa for siden:

Hei Ceci 74!:)
For enkelte kan nok kaffien være årsaken til at vekten stagnerer og at de får økt søthunger, men det gjelder på langt nær alle. Forsøk deg bare frem og nyt kaffikoppen med god samvittighet, hvis du ikke får noen av "bivirkningene".
Koffeinfri kaffi får du ty til om "bivirkningene" skulle komme, men det er jo ikke skikkelig kaffi,- synes jeg!:p
Jeg gikk på Atkins for mange år siden og drakk veeeldig mye kaffi og vekten bare raste ned og jeg hadde slett ikke søthunger!:D
Nå drikker jeg svært lite kaffi, men det har helt andre grunner.:p
Håper du fortsatt kan nyte kaffien!:)

ceci 74 sa for siden:

Takk for gode råd!!!

Har vært å kjøpt Nescafe Gull Kofeinfri. Skikkelig god, og så kan jeg ta den med på jobben :) . Eneste bakdelen er at jeg får hodepine uten koffein, men får te et par Ibux.

Den Iskaffen hørtes skikkelig god ut. Skal lage meg en sånn en til helga og kose meg :D.

Takk Takk!!

Mum 4 2 sa for siden:

Jeg mister lysten på kaffe når jeg er i ketose jeg. Synes den smaker såpe. Har i utgangspunktet lyst på en kopp, beynner å drikke og så æsj....!

Iset sa for siden:

Hodepinen går jo bort etter noen dager uten koffein. ;)
Det at du får hodepine uten, er jo et varseltegn på at du er avhengig, så da er det jo best å slutte med koffeinet, uansett. :)

linse sa for siden:

Men dere som ikke drikker kaffe lenger: Hvordan "våkner" dere om morgenen? :confused: Jeg tenkte jeg skulle kutte ut kaffen, men jeg er redd for at det ikke blir mye gjort med studiene framover da... Trenger tips!

-linse

Begod sa for siden:

Drikk iskaldt vann i stedet, det er mye mer oppkvikkende en kaffe.

des65 sa for siden:

På Oprah var det en hjertespesialist i dag som sa at kaffe er sunt! Men har jo litt bivirkninger da ;)

siljel sa for siden:

Personlig er det ingenting som en cappuchino som snop om kvelden. Det er mitt snop iblandt når jeg er på slankeren.

Jeg er da så heldig å ha min egen espressomaskin. Og jeg bruker ikke-smaksatt soyamelk - det fins forskjellige typer. Det er 0.1 gr karbohydrat per 100ml, så ganske lite med andre ord. Kjøper på Life helsekost vanligvis, den blå typen. Og jeg bruker vel en - til to dl per kopp.

Så bruker jeg koffeinfri kaffe og to suketter. Og så har jeg kjøpt sukkerfrie kaffesiruper fra Atkins da som ekstra snop.. bare en liten dæsj oppi.

Blir vel ca 5 per kopp. Behandler det som snop. Kjempenamm. For meg hjelper det utvilsomt med å holde meg på riktig kur. Inviterer heller venninder hjem til kaffe, og lager meg en sånn en - istedetfor å gå på kaffebar hvor jeg må drikke vanlig melk (altfor mye karboer) og ikke får jeg noe sukkerfri sirup der heller.

Tips til kaffeelskere og kafe-elskere som er i samme situasjon :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.