Jeg er ny her, og tror jeg trenger aa faa en del ting innmed teskje::rolleyes:
Hvor mange karber boer man ikke overskride hvis man er paa en lavkarbo-diett?
Er det feil aa spise youghurt?
Jeg bor i utlandet (langt ut i bushen) og den youghurten jeg faar kjoept her som er "light" er bare redusert paa fettinnhold, ikke paa sukker. Desverre finnes ikke ting som Cottage Cheese her
Lever i et typisk "ex-pat" miljoe, med mye vindrikking :o . Oedelegger det mye for en lavkarbodiett?
Jeg har hooldt paa naa i 3 uker,m foeler at klaerne er blitt noe romsligere, men ser lite utslag paa vekts. Er dette vanlig. Har dere noen gode tips til en nybegynner som er stasjonerti Afrika, men som virkelig vil ned ca 15 - 20 kilo?
Jeg bor i Vest-Afrika, og jobber for den norske ambassaden. Jobben er spennende, og det er jo en flott opplevelse aa faa bo en stund i en veldig anderledes kultur. Anbefaler Afrika som reisemaal, og har stor tro paa dette kontinentet i fremtiden. Her hvor vi bor, har vi foreksempel helt utrolig flotte strender, folk er hyggelige og blide, trass i en ganske utstrakt fattigdom.
Men saa var det det med slankinga da......
Har kuttet helt ut ris, pasta, broed ( det eneste broedet som finnes her er hvit)
Youghurt naturell har jeg aldri sett her, det selges mye kjoett og fisk, men det er ikke alltid det er saa appetittelig at du har lyst til aa spise det......
Ost er det heldigvis et godt utvalg av, men det er en utfordring synes jeg....
Suketter (husker ikke emrket, men det er ikke det vi har i Norge) finnes, men koster 150 kroner for en liten eske:eek:
Ogsaa har vi en hushjelp ( det er et av frynsegodene vi har naar vi er ute) som veier sikkert 130 kilo og som synes at mine diettideer er den stoerste idioti hun har hoert om:p
Saa utfordringene staar i koe.... men tror nok at jeg kan finne motivasjon blant dere flinke her, saa kanskje jeg er litt lavkarbopioner i Afrika. Vaar hushjelp er vel et godt eksempel paa hvordam man blir ved en diett som utelukkende betaar av ris, maismel, sukker og hvitt broed.........
Klem fra Krissi67
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.