< Tilbake til oversikten

Nattevakter

Mum 4 2 sa for siden:

Jeg skal snart til å begynne å jobben igjen etter mammapermisjon. Skal da jobbe nattevakter. Før jeg ble gravid og spiste lavkarbo, så fordelte jeg påfølgende dags frokost og lunsj til mat om natten (sånn ca iallfall). Dvs. jeg sparte halve "lunsjen" slik at jeg kunne ta en ørliten matbit når jeg kom hjem = sover bedre om jeg spiser akkurat før jeg legger meg etter nattevakt.

Er dette en fornuftig måte å gjøre det på ? (synes jo det selv da ...).
Andre forslag?
Forbrenningen er vel i full gang på natta den, siden jeg er våken??

Albertine sa for siden:

Jeg synes du skal fordele måltidene akkurat som du føler best jeg. Det er du som kjenner kroppen din og vet hva den trenger for å fungere godt.

Lykke til, forresten!

Nille sa for siden:

Hvis du følger rådet med ikke mer enn 6 våkne timer uten å spise noe, og gjerne spiser hver 4 time eller deromkring, så holder du forbrennigen igang. Hva du spiser når har ingenting å si, men man anbefaler å spise større måltider tidlig i "våkenperioden" og mindre mot slutten av "våkneperioden". Du kan i realiteten spise middagsmat 4-6 ganger pr dag om det er det du vil. Bedre å såise lite og ofte enn mye og skjelden. En hel vakt uten mat blir uansett helt feil. Bare du får i deg fett, protein, antioksidanter/grønnsaker i hvert måltid spiller det ingen rolle hva du spiser når. Tilpass maten etter hva som er best og mest praktisk for deg. Det er ikke noe problem å spise før du legger deg, men ikke noe stort måltid. Lurt a la maten synke litt da, før du kryper under dyna. Ditt opplegg med et lite måltid når du kommer hjem høres helt fint ut etter hva jeg har lært !

Leena sa for siden:

Eg er nattevakt og gjør det slik:
Spiser vanlig 4 porsjon i dagen og på natt tar eg neste dage sitt frokost og lunsj med og spiser der, pga eg sover jo uansett etter nattevakt så pass mye. Når eg våkner, er det middag og kvelds og på natta igjen neste dage sitt frokost og lunsj.
Dette fungerer for meg :)

smilet! sa for siden:

Har du brukt sånn ketolysetabletter i tillegg? Tar du de kun på dagen?`Eller tar du morgen og lunsj tbl på natten?
Hvordan er det den dagen du går på nattevaktsperioden da? I forhold til mat og tbl?

Charlott sa for siden:

Tråden er fra -05, tror du får mer svar om du legger ut spørsmålet i en egen tråd :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.