< Tilbake til oversikten

Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

wis sa for siden:

Må bare høre om det er flere som opplever å bli "hekta"? Startet å spise slike barer for ca 2 mnd siden. Før det gikk vekten ned, jeg følte ikke behov for noe søtt og hadde heller ingen "sjokolade" hunger. Nå lurer jeg rett og slett på om disse barene er tilsatt stoffer som skaper "hunger"? Klarer ikke å kutte de ut heller. De ligger liksom å venter på meg i butikken:( Øver og øver... Lurte på om flere har samme opplevelse??
Tror heller ikke på "2 karber"- synes det er litt rart måte å regne det på??
Strever like mye med disse barene som jeg gjorde med sjokolade:(

nøtta sa for siden:

hm hvis du spiser de hver dag kan du jo prøve og spise litt nøtter og trappe ned :cool: nøtter får du kjøpt overalt hvor du får kjøpt disse barene - så da veit du hva du skal gjøre :D

må bare si at nøtter er like vanedanende;), jeg sliter med og kutte ned på nøtte inntaket:rolleyes:

wis sa for siden:

Nøtter er vel egentlig ikke noe for en som strengt tatt skal gå på ketolysekur? - men, det er vel ikke disse barene heller:) Takk for tips, får prøve det da.

nøtta sa for siden:

:o ja det var det da .... håpløst når man finner seg et alternativ til det gamle snopet som er minst like godt :rolleyes::p

Elena sa for siden:

kutt ut barene en uke...

lag heistad gele eller pudding...
spis litt nøtter
lag noe godt å spise som ikke er snop

Nille sa for siden:

Det stemmer at barene inneholder 2 netto karber pr stk. Du skal ikke regne med fiber og sukkeralkoholer/polyoler.
[color=purple][/color]
Men når det er sagt så er det en kjent sak at flere reagerer på dem. Enten med magevondt, luft/diare, - eller at vekta rett og slett står stille. Jeg er en av dem som ikke tåler å spise mange av disse. Har kjøpt når jeg er på ferie og brukt Morning Shine som krisemat. Men jeg har egentlig kuttet dem helt ut. Jeg syns de er en uting og anbefaler dem ikke. Det at du blir avhengig av dem burde få en svær varsellampe til å lyse.... De har ingenting med er rent og sunt kosthold å gjøre syns jeg.

Iset sa for siden:

Vet dere hva? Jeg ELSKET de barene før, jeg kunne spise 3-4 stk daglig om jeg hadde "fått lov". Men nå synes jeg de er for søte. Hold deg borte fra alt søtt i en uke eller to, og spis så en bar. Jeg kan nesten love deg at den smaker bare sukker. Jeg klarer dem ikke lenger... :eek:

Iset sa for siden:

Jo nøtter er FULLT lovlige på ketolysekuren. Men i begrensede mengder, såklart. :)

wis sa for siden:

Takk til alle for gode råd:) I dag har jeg klart meg helt uten og kjøpt nøtter...

nøtta sa for siden:

så bra !! hvordan nøtter kjøpte du ?

themonk sa for siden:

Jeg har i den siste tiden blitt gjort oppmerksom på at det med sukkeralkoholer er et slags "smutthull" i reglene. Det er godt mulig at det er en mye større andel enn det som er oppgitt som faktisk blir fordøyd av kroppen. Det kan være en av grunnene til at vekta står stille. Det er også sikkert flere som får en allergireaksjon på sukkeralkoholene, noe som også er et problem.

I tillegg virker det på meg som om bakterier er like glad i sukkeralkoholene som i sukker. Merker selv at jeg blir dårligere av sukkeralkoholer. Merker det på tennene også. Det kan forklare en del av mageproblemene (i tillegg til at det er mye vannløselig fiber da).

Er helt enig med det du sier. Barene bør i grunnen sees på som søppelmat på lik linje med annet godteri. Enhver som vil gå ned i vekt (eller opp for den sakens skyld) bør legge vekt på et sunt kosthold, basert på mest mulig hele matvarer.

wis sa for siden:

Takk for kloke og gode svar. Barene er ikke helt kuttet ut, men mange er erstattet med nøtter av ymse slag.

siljel sa for siden:

Det skal forresten være sagt at veldig mange Atkinsere i USA mener man må regne med fiberet i disse barene, fordi mange reagerer på fiberet alikevel. Altså det er ikke ordentlige netcarbs. For meg stemmer det også, jeg må regne med så mange karbohydrater det egentlig står inkludert fiber, for jeg står stille på vekten om jeg tror det bare er 2-3 per bar.

Men de er knallgode og ja jeg blir også avhengig..

nøtta sa for siden:

du står nok ikke stille fordi du spiser fordi det er mer enn 2-3 khd per bar men fordi det er mange som ikke tåler disse produktene pga søtningsmidlet ....

jeg og MANGE med meg annbefaler og ikke bruke disse barene i det hele tatt ! ta deg heller en bit 86 % da får slipper du det berget av tilsetningstoffer og søtningsmiddel :cool:

Nille sa for siden:

Jeg har også sett diskusjoner ang fiber, men tror de engentlig hadde utgangspunkt i at en eller annen skrev fiber i et innlegg isteden for kunstig søtstoff (sukkeralkoholer) ved en feiltakelse og så spredde det seg "som ild i tørt gress" fra forum tiol forum. Det ble tilbakevist og rettet på, uten at jeg klarer å finne tilbake til innlegget (det var grundig dokumentert).
[color=purple][/color]
....men som sagt.... siden jeg ikke finner innlegget...:o
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

dolphy sa for siden:

Vil det ødelegge ketosen?? Om man klarer å holde seg til en bitteliten bit..?:rolleyes: For den er det vel sukker i?

Nille sa for siden:

En rute 10 gram ødelegger ikke ketosen..... :sikle: Og den innenholder 1.9 karber i 10 gram..... (19 karber hele plata er ikke å anbefale !).
[color=purple][/color]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.