Kan dere sjekke priser på følgende varer i dag? Og tilstanden til varen?
isbergsalat
blomkål
polarsalat
gulrot
Gjerne også holdbarhetsdatoen på sekspakninger med egg. Våre har utløpsdato i morgen, og det er altså mye bedre enn eggene vi kjøpte på lørdag, som gikk ut forrige torsdag.
Er veldig interessert i å se resultat fra forskjellige deler av landet!
Kjære deg Albertine, denne butikksjefen burde du ta en prat med!
Om han ikke vil høre på deg og lover bedring, så ville jeg ringt mattilsynet.
Selger han virkelig egg som har gått ut på dato?
Riktignok er det ikke farlig så lenge de ikke lukter, men han burde i d minste selge til halv pris.
Andre kjeder gir bort varer som har gått ut eller som går ut samme dagen.
Han virker ganske likeglad med hva han serverer kundene sine...
Kanskje han trenger et spark bak?
Vi har to butikker her, og begge er SPAR. Den praksisen du henviser til her blir ikke gjennomført, og hvis ting skal selges til halv pris må det være leeeenge siden varen er gått ut på dato... Men jo, jeg skal snakke med sjefen. Det dumme er at det er lite han kan gjøre, for vi som bor så langt unna alt blir avspist med det dårligste av det dårlige. Tenk deg en trailer som kjører nordover. Den stopper flere steder, og folk er innom for å laste av det de skal ha. De velger da ut det beste som er igjen av frukt og grønt. Og når bilen endelig kommer hit er det lenge siden ting ble lastet, og det dårligste er igjen. Sånn er det bare. Det verste er at det er dyrt likevel. Før i tia ble frukt og grønt sponset av staten, men det er det slutt på. Det virker som om Finnmark helst skal avfolkes og bare tjene som turistmagnet.
Er det LOV å selge varer som HAR gått ut på dato?? Nå har jeg riktignok jobbet i en helsekost, men vi solgte jo endel ferskvare (oster, melk osv) og maten satte vi ned til halv pris flere uker før datoen gikk ut, og alt det andre satte vi ned et par uker før, kosttilskudd noen måneder før. Dagen etter utløpsdato kastet vi eller gav det vekk, for da var det ikke LOV Å SELGE DET.
Er det virkelig lov av en butikk å selge ting som er gått ut på dato???
Hvis ikke, og det tror jeg IKKE, så meld dem til forbrukerrådet! Jeg kan gjerne gjøre det for deg jeg, det koster meg en hel mail. :D
Tok meg da en tur til SPARbutikken her da siden du trengte litt hjelp. VIl jo ikke akkurat si at de er best på frukt og grønt her i byen heller da, men iblant er det ok der.
De eneste jeg fant var gulrot til 12,90 og blomkål til 19,90. Eggene var det så som så med, noen gikk faktisk ut 01.11.05!! andre var til 15. og 18.
Sånn da vet du det iallefall.
Dette er jo helt tragisk!! Hvor mange bor det så "langt pokker i vold da"?
Nei, du får ringe Røkke, be han laste jet'n å komme opp med noe brukanes varer :D
Bare så det er sagt:
At eggene er holdbare lenger enn påsatt holdbarhetsdato er INGEN, jeg gjentar, INGEN unnskyldning for å selge varer utgått på dato!!! :realmad:
Og nå er jeg så eitrende forbanna at jeg lar være å si noe mer.
For en fin dag det er i dag, ikke sant Albertine?!;) Neida er helt enig med deg, egg skal ikke selges som er utgått på dato, jeg ville aldri kjøpt noen som var det selv om jeg vet at de er holdbare mye lengre. At vi selv bruker egg som er gått ut på dato fra vårt eget kjøleskap er noe helt annet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.