Var på finsk lavkarbo forum og fant dette oppskrift...Mascarpone ost + VanHouten kakao etter smak + søtningsmiddel. Dette blandes til en jevnt masse. Den blir ganske tjukk, så det er lett og lage baller av og rulle de enten på kokos eller nøttemel...knall god!
Ja, eg har prøvd de og de smaker som trøffel :p
De tar tungen med seg :sikle:
Mascarpone ost har eg kjøpt i alle fall på Spar butikken og fra ICA. Den er ferskost, eller kan kalles som smøreost og.
Og nøtte mel er enkelt og greit malte nøtter! Pga min språkkunskaper, klarer eg ikke alltid skrive riktig, beklager dette :o
Vet at dette er en gammel tråd, men jeg har et spørsmål angående denne oppskriften allikevel. Lagde en porsjon av denne nå i helgen, og jeg må si, de var seriøst himmelske! ;) Så jeg måtte jo selvfølgelig ta med en smaksprøve til min mor, som også ligger å vipper mot et lavkarbokosthold. MEN, det som er tingen er at hun ikke tåler kakao. Hun får kraftig migrene med èn gang, så det ble ikke mer en en kule. Så tenkte jeg at jeg kunne spørre om dere har noen andre forslag til smakstilsettning i denne oppskriften? Hadde vært gøy å laget en ladningtil henne i jula, som hun også kunne kost seg med. :)
Hva med rom(essens) eller vaniljeessens, conjac?
De fleste noenlunde velassorterte butikker har vel Mascapone, eller en nøytral Snøfrisk
Mvh Grovsnus.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.