Sløyf sukkeret helt og holdent...husk at sjokoladen er søt i seg selv!!! Dessuten så kan du tilsette usøtet kokosmasse istedet, ca 50 gram, så får du en fantastisk smak... for husk at kokosen er naturlig søt med bare 5-6 karber pr 100 gram! :)
Smak evt. på røra mens du lager den...vedder på at den kommer til å smake godt nok på denne måten jeg...:D
Ellers så kan du legge oppskriften inn på FitDay, og se hvilke verdier du får fram med tanke på fordelingen mellom næringsmidlene. Er det lite karber i sammensetningen, så kan du evt. tilsette 1-2 ss honning eller lignende...
For husk, det er sammensetningen som er det viktige her... pluss at vi prøver å velge mest mulig naturlige produkter... :p
Og tenk deg hvor godt det kommer til å bli for kroppen å slippe å måtte håndtere det lasset med kunstige tilsetningsstoffer som den overhode ikke er tilpasset til eller ment å skulle takle... fra kunstige søtningsstoffer, sukkeralkoholer, proteinbarer mv...
Tror det kan avhjelpe mye for de som har diverse hormonforstyrrelser og jeg...selv om jeg ikke har vitenskapelig belegg for det...
519155108
Øh....skulle klippe og lime litt. Menmen... Fett, karbo og protein. Ikke plass til mer karbo her nei. Men protein, derimot. Hva gjør man med det?
Joda...her kan du øke på antallet eggehviter...og redusere antallet eggeplommer... og vips...så har du fått en annen sammensetning...
Et annet tips når man skal får et 1: 0,5 forhold mellom protein og karbo i en oppskrift uten å bruke proteinpulver, anbefaler jeg heller å bruke gelatinpulver som er 100 % rent protein fra eggehviter (såvidt jeg husker)... billigere... og helt uten smak... :)
Dere er så flinke med alle disse utregningene, jeg stod såvidt i matte fordi jeg har tall-skrekk. :P
Jeg tror jeg bare spiser sånn jeg TROR det skal være. Rikker vekta seg nedover, ja, så er det jo riktig for meg iallefall. :)
Tok den uten sukker jeg. Men jeg hadde bittelitt sukker i kremen. Den ble skikkelig saftig og god, sikkert på grunn av valnøttene. Himmelsk! Prøver å legge inn i Fitday nå, men det var ikke så enkelt å oppføre 1/16-del av en kake... Må legge den til etterpå tenker jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.