< Tilbake til oversikten

tran

nøtta sa for siden:

jeg har to tranflasker i kjøleskapet som gikk ut i 2004 :eek::o så det først nå den ene er halvfull og med sitronsmak den andre er åpnet men den er full og uten sitronsmak ....

spørsmålet er må jeg kaste de ? eller kan jeg bruke de ?? er oljene ødelagte ??

takk takk

guro sa for siden:

Kast! I tran er mye omega3. De er minst mettet og harskner fortes av alle oljer!

nøtta sa for siden:

okey ! takk !

luringen sa for siden:

tja...tran holder jeg meg laaangt unna...i levern lagres/ustkilles all dritt inkl. tungmetaller og dioxiner..også hos fisk. Bruk eskimo isteden. Lages av olje fra hele fisken..

nøtta sa for siden:

:eek: hva jeg ikke veit ! er tran fra leveren ??

guro sa for siden:

Men eræringsfysiologen min sier at møllers er greit likevel, fordi den er renset. Og det er en ernæringfysiolog jeg stoler på ;) .

Iset sa for siden:

Ja den er det. :)
MEN de bruker ganske høy varme for å rense den, og ved rensingen fjernes de naturlige vitaminene, slik at alle vitaminene som er i tranen er kjemiske. ;)
Jeg hadde et intervju med en representant fra Møllers for 3 år siden, jeg sendte nemlig en mail til dem og spurte om akkurat dette, og da sendte de likegodt en representant fra Oslo til Stavanger for å snakke med lille meg. :eek::p

Hun var forresten litt avvikende og kunne ikke svare meg på spørsmålet om tranen tok skade av oppvarmingen, der virket hun nesten litt brydd!

Jeg holder meg helst unna. Holder meg unna kjemiske vitaminer sågodt jeg kan også. Kun rent og naturlig her i gården. :p

luringen sa for siden:

jepp! Det er bare et argument til...NEI TIL TRAN! fnis

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.